Kirvun Pitäjäseuran tapahtumia

Kirvulaiset kesämatkailevat Itä-Suomeen 12.-13.8.2023

12.08.2023 00:00 - 13.08.2023 00:00 , Lappeenranta, Rautjärvi, Imatra

Kirvun kihupyhän retki 12.-13.8.2023

Hei kirvulainen ja sen kaveri,
tänä vuonna lähdemme retkelle niin lähelle Kirvua kuin mahdollista, Rautjärvelle rajan pintaan. Pidämme juhlan useassa osassa, ensimmäinen osa on Rautjärven kirkon rauniolla, toinen osa Kollaa- ja Simo Häyhä -museolla ja kolmas lyhyt osa Hiijärven rannalla, jossa voimme nähdä laineiden yli Kirvun Rätykylän puiden latvat.

Paljon muutakin mahtuu matkamme varrelle. Menomatkalla pysähdymme tutustumaan Salpalinjan kivilohkareisiin ja bunkkeriin Luumäellä, Askolan Salpa-asemassa, ja sunnuntaina käymme Salpalinjamuseossa Miehikkälässä. Lauantai-iltana ihailemme Imatrankosken kuohuja Imatralla. Sunnuntaina poikkeamme Ylämaalla spektroliittikylässä.

Liity juhlaan!

Retkibussimme on jo täynnä, mutta omalla autolla voit tulla paikalle ja liittyä juhlan eri osiin niissä kohdissa kuin haluat. Bussimatkalaisten kulut on jo maksettu, mutta jos tulet ”irto”matkalaisena, varaudu maksamaan itse kulusi (museomaksut, kirkkokahvit, lounaat).

Asiantuntijoina ja esiintyjinä matkallamme

ovat mm. historian tuntijat Markku Leporanta ja Jorma Huuhtanen, rovasti Heikki Jääskeläinen, kirkkoherra emeritus Kari Luumi, tarinankertoja ja lausuja Pentti Tomminen, sotatieteiden tohtori Tapio Saarelainen, Simo Häyhä-museon ja Salpalinjamuseon oppaat, Kirvun Lauluseura johtajanaan kirkkomuusikko Kimmo Puunenä.

Tilaamme hyvän ilman, mutta varaudu myös lämpöisellä ja sateenpitävällä. Ja ne omat lääkkeet mukaan…

Kirvu-tuotteita kannattaa nyt ennakkotilata os. https://kirvu.fi/kauppa/, saat tuotteet ilman postimaksua reissussa.

Nähhää bussis ja juhlapaikoil!

Kirvu-juhlan 2023 toimikunta

Lauantai