Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton toimintasuunnitelma vuodelle 2020

Vuonna 2020 Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto täyttää 21 vuotta.
Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto ry organisoi sukuseuratoimintaa Karjalan Liitossa, jonka yhteistä strategiaa toteutetaan liiton tuella sukuseuroissa ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitossa.  Vuoden 2020 teema liittyy Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoteen ja sukupolvien ketjuun.

Jäsensukuyhteisöt osallistuvat Helsingissä pidettävien Karjalaisten kesäjuhlien® juhlakulkueeseen. Kesäjuhlilla on sukujen näyttely sekä sukututkijoiden päivystys.

Sukuseuroja opastetaan heraldisten tunnusten käyttöönotossa. Karjalaisille sukuseuroille järjestetään keväällä Karjalaiset suvut -tapahtuma ja syksyllä osallistutaan Kuulutko sukuuni -tapahtumaan. Sukuseurat osallistuvat Karjalan Liiton järjestöseminaareihin ja tekevät yhteistyötä liiton muiden yhdistysten kanssa. Marraskuussa 2020 osallistutaan Karjalan Liiton juhlavuoden risteilyyn. Sukuseuratoiminnan tukea kehitetään tavoitteena vahvistaa seurojen toimintaa ja asemaa Karjalan Liitossa.

Vuonna 2020 osallistutaan Karjalan Liiton liittokokoukseen.
Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto osallistuu valtakunnallisiin sukutapahtumiin vuoden aikana. Karjalan Liitto ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto järjestää arkistomatkan johonkin karjalaisen sukututkimuksen kannalta tärkeään arkistoon.
Sukuseuroille tarjotaan kurssi, jossa perehdytään sekä luterilaiseen että ortodoksiseen sukututkimukseen, annetaan koulutusta sukukirjojen tekemiseen ja opastetaan sukuvaakunoiden ja tunnusten hankkimiseen sekä sukuseuran perustamiseen. Pyydettäessä esitellään Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton toimintaa sukujen tapaamisissa.

Sukututkija päivystää kerran kuukaudessa Karjalan Liiton kirjastossa sekä Karjalaisilla suku- ja pitäjämarkkinoilla Karjalatalossa Helsingissä. Luterilaisten ja ortodoksisten sukujen tutkijat päivystävät Karjalaisilla kesäjuhlilla® Helsingissä.
Yhteistyötä tehdään Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton sekä karjalaisten sukututkimuspiirien, Sukuseurojen Keskusliiton, Suomen Sukututkimusseuran, Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen, Ortodoksisukujen tutkijapiirin ja Vantaan Seudun Sukututkijoiden kanssa.

Jäsenrekisteri

Jäsenetuna Karjalan Liiton jäsenyhteisöt voivat saada oman jäsenrekisterin.

Jäsenedut

Karjalan Liiton jäsenedut sukuyhteisöille:
Karjalan Kunnaat -jäsenlehti tai vaihtoehtona verkkolehti neljä kertaa vuodessa.
Karjala-kortti, jolla saa alennuksia Karjalaisten kesäjuhlien® pääsylipuista, liiton järjestämistä seminaareista, tapahtumista, koulutuksista, matkoista, liiton tuotteista verkkokaupassa ja myymälässä sekä piirien alueellisesti sopimista liikkeistä. Lisäksi jäsenseurat ja jäsenet saavat alennusta Karjalatalon tilavuokrista.
Jäsenet saavat alennuksia yhteistyökumppaneiden tuotteista: mm. Viking Line, Lomalinja, Holiday Club, SKS, HF-klinikka.

Verkkosivut

Jäsenetuna jäsensukuseurat saavat ilmaiset verkkosivut Karjalan Liiton sivustolle. Verkkosivuille voi muun muassa lisätä omat sukujuhlat ja muut tapahtumat. Sähköpostin käyttö on viestinnässä nopeaa.

Ansiomerkit

Sukuyhteisöt voivat hakea Karjalan Liitosta pronssista, hopeista tai kultaista ansiomerkkiä tai ruusukemerkkiä Karjalan Liiton jäsenmaksun maksaville seuran aktiiveille.

Edustus

Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton edustajia on Karjalan Liiton hallituksessa ja liittovaltuustossa sekä sääntöuudistusta tekevässä työryhmässä.

suvut@karjalanliitto.fi

Juurissa on voimaa!

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita!