Wiipurin Soitannollinen Kerho

Wiipurin Soitannollinen Kerho ry. perustettiin vuonna 1929 Viipurin kaupungissa. Kerho oli tanssimuusikoiden yhteisö, joka esiintyi Viipurin Urheilijoiden, Wiipurin Woimailijoiden ja VPK:n tiloissa. Ennen sotavuosia kerhon sävelet soivat myös pitkin Karjalankannasta ja Etelä-Karjalaa.

Sotien seurauksena yhdistys siirtyi Helsinkiin. Karjalatalo on 1970-luvulta lähtien ollut toiminnan keskeinen tyyssija. Kerhon orkesteri on järjestänyt konsertteja ja tanssiaisia sekä esiintynyt juhlissa, sairaaloissa ja vanhainkodeissa. Lisäksi on tehty kotimaan kiertueita sekä soitettu kerhon synnyinkaupungissa Viipurissa.

Wiipurin Soitannollisen Kerhon orkesteri on tällä hetkellä kamariorkesterin tyyppinen. Uudet jousi- ja puhallinsoittajat ovat tervetulleita orkesteriimme, jonka harjoitukset pidetään Karjala –talolla. Otamme mielellämme vastaan myös soittotilauksia.

Lisätietoja:

Pauli Leppänen                                                             Tapani Pohjamies

Puhelin 050 3607482                                                      Puhelin 040 8430 377

pauli333@yahoo.com                                                     yrityskauppa.tapsa@kolumbus.fi

Lue lissää!

Kuvagalleria