Oulun Karjalaseura ry

Ajankohtaista

Lauantaina 19.10.2019 klo 14.00 Oulun Karjalaseuran Kuoro Käköset 20 vuotta Juhlakonsertti. …Ota minuu veneheh… Oulun Musiikkikeskuksen Tulindbergin salissa Leevi Madetojan katu 1-3 Ohjelmia (12 euroa) kuorolaisilta sekä tuntia ennen Tulindbergin salin ovelta. Baritoni, Hannu Musakka esiintyy Karjasillan kirkossa 24.11.2019 klo 16.00. Hannu Musakan juuret ovat Karjalan Kannakselta Musakanlahden kylästä.

Seuran historia

Tule mukaan

Seuran tapahtumat

Oulun Karjalaiset ry on merkitty ensimmäisen kerran yhdistysrekisteriin 11.10.1940. Perustamisasiakirjan allekirjoittajina ovat olleet: Puheenjohtaja Taavi Oksala Sihteeri Vilho Einari Pekanpoika Vilska Jäsenet Joona Gabriel Kellenpoika Jalava Jaakko Näsi Perustava kokous on pidetty 15.9.1940 jolloin mukana on ollut 300 osanottajaa. Jäsenmäärä alkoi lisääntyä ja parhaimmillaan se oli yli 600. Toiminta oli pysähdyksissä vuodet 1942 - 1945, jolloin karjalaiset lähtivät kuin muuttolinnut takaisin kotiin. Toiminta käynnistyi uudestaan välirauhasopimuksen jälkeen vuosikymmenen puolivälissä. Tuolloin elvyttämiskokouksen puheenjohtajana toimi silloinen Kalevan päätoimittaja Valde Näsi. Tarinailtapaikat ovat vaihdelleet vuosien saatossa. Oulun Karjalaseuran toimintaa jatketaan tarinailtojen merkeissä entisissä Oulun Kauppaklubin tiloissa Aleksinkulmassa os. Aleksanterinkatu 9. Tarinailtoja vietämme Aleksinkulmassa joka toinen tiistai klo 17.00-19.00. Ilmoitamme paikallisessa OULU - lehdessä seuratoimintapalstalla tarinailtojen ajankohdat ja aiheet. Oulun Karjalaseura ry ylläpitää ja vaalii karjalaista kulttuuri- ja heimoperinnettä, tarinailtojemme ja toimintamme puitteissa

Oulun Karjalaseura ry. ylläpitää ja vaalii karjalaista kulttuuri- ja heimoperinnettä.

Karjalan lapset ja nuoret on kuluvan vuoden teema.

< lokakuu 2019 >
matiketopelasu