Oulun Karjalaseura ry

Ajankohtaista

Puheenjohtaja tiedottaa: KUNTORALLI 2020 Voit palauttaa kuntorallikorttisi vielä tämän viikon aikana REAL DEALiin, Rotuaarin eteläpäässä sijaitsevaan rullalauta- ja nuorisomuotimyymälään osoitteessa Kirkkokatu 20.. Liike on avoinna ma-pe 11-18, la 12-16 ja su 12-16. Kiitos! Liikkeessä on saatavana kuluvan vuoden kuntorallikortteja. Koronarajoitukset jatkuvat vielä ainakin 1.2.2021 asti ja Aleksinkulma on suljettuna. Jos rajoituksia vapautetaan helmikuussa, niin tarinaillat jatkuvat to 25.2.2021 klo17.00 varovaisuutta noudattaen. Tervehyzin -Ahti-

Seuran historia

Tule mukaan

Seuran tapahtumat

Oulun Karjalaiset ry on merkitty ensimmäisen kerran yhdistysrekisteriin 11.10.1940. Perustamisasiakirjan allekirjoittajina ovat olleet: Puheenjohtaja Taavi Oksala Sihteeri Vilho Einari Pekanpoika Vilska Jäsenet Joona Gabriel Kellenpoika Jalava Jaakko Näsi Perustava kokous on pidetty 15.9.1940 jolloin mukana on ollut 300 osanottajaa. Jäsenmäärä alkoi lisääntyä ja parhaimmillaan se oli yli 600. Toiminta oli pysähdyksissä vuodet 1942 - 1945, jolloin karjalaiset lähtivät kuin muuttolinnut takaisin kotiin. Toiminta käynnistyi uudestaan välirauhasopimuksen jälkeen vuosikymmenen puolivälissä. Tuolloin elvyttämiskokouksen puheenjohtajana toimi silloinen Kalevan päätoimittaja Valde Näsi. Tarinailtapaikat ovat vaihdelleet vuosien saatossa. Oulun Karjalaseuran toimintaa jatketaan tarinailtojen merkeissä entisissä Oulun Kauppaklubin tiloissa Aleksinkulmassa os. Aleksanterinkatu 9. Tarinailtoja vietämme Aleksinkulmassa joka toinen tiistai klo 17.00-19.00. Ilmoitamme paikallisessa Forum24- lehdessä seuratoimintapalstalla tarinailtojen ajankohdat ja aiheet. Oulun Karjalaseura ry ylläpitää ja vaalii karjalaista kulttuuri- ja heimoperinnettä, tarinailtojemme ja toimintamme puitteissa

Oulun Karjalaseura ry. ylläpitää ja vaalii karjalaista kulttuuri- ja heimoperinnettä.

Vuoden 2021 teemana on Karjalainen identiteetti.

Karjalan Liitto ja Oulun Karjalaseura täyttivät 80 v. vuonna 2020. Koronan vuoksi juhlia ei voitu järjestää. Mahdollisuuksien mukaan juhlia tullaan järjestämään v. 2021.

< helmikuu 2021 >
matiketopelasu