Lavian Karjalaiset ry

Kuvassa vasemmalla etualalla Lavijärvi, taustalla Karhijärvi. Oikealla kirkon torni, josta kuvaneljännes vasemmalle näkyy Lavian yhtenäiskoulu, Suomelan koulu.

Tervetuloa Lavian Karjalaiset ry:n sivuille

Lavian Karjalaiset ry on perustettu 6.1.1946. Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen syntyperästä riippumatta kaikkia  Karjalasta ja karjalaisuudesta kiinnostuneita. Tarkoituksena on tehdä tunnetuksi Karjalaa ja kaikkea siihen liittyvää. Yhdistys on Karjalan Liiton ja Satakunnan Karjalaseurojen piirin jäsen.

Lauluiltapäivä Riuttala-Mustajoen kylätalolla sunnuntaina 16.8. 2020 klo 14

Jäseneksi Lavian Karjalaiset-yhdistykseen

lomakesivulle

Puurojuhla 2019

Puurojuhlan su 17.11.2019 klo 16 Lavian Metsästysseuran majalla.

Tervetuloa !

tapahtumahistoriaa

aikaisempia tapahtumia

katso tästä

Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkki Lavian kirkkomaalla

Karjalaan jääneiden vainajien muistolle - Lavian Karjalaiset

kuvioina: Karjalan vaakuna, kannel, risti ja lehvä. Heraldiselta merkitykseltään vaakuna ja kannel kuvaavat karjalaisuuden tunnuksia ja risti kuvaa uskoa ylösnousemukseen.

Muistomerkki hankittiin kyläläisten, kunnan, seurakunnan ja pankkien keräysvaroilla ja kivipaasi pystytettiin talkoilla vuonna 1960.

Kivipaasi muistomerkiksi tilattiin Tuomen kiviveistämöltä Kankaanpäästä. Hintana oli silloin 133 000 markkaa. (vuoden 2019 arvona yli 3000 euroa)

(Kuvaa klikkaamalla saa kuvan suuremmaksi)

< syyskuu 2020 >
matiketopelasu