Jokelan Karjala-Seura ry

JOKELAN KARJALA-SEURA RY

Seuran tarkoituksena on toimia karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuurijärjestönä paikallisella tasolla.

Jokelan Karjala-Seuran toiminta täyttää vuonna 2020 kunniakkaat 40 vuotta! Juhlavuosi huomioidaan yhdessä Jokelan Kansalaisopiston kanssa järjestettävällä luennolla Jokela-talossa keskiviikkona 4.3.2020 klo 19.00. Luennolla puhuu Karjalan Liiton Uudenmaan piiri ry:n puheenjohtaja Jaakko Lyytikäinen. Luennolla käsitellään Karjalaa alueena idän ja lännen välissä ja sitä, kuinka rajat siirtyivät rauhansopimusten mukaan. Toisena aiheena luento käsittelee Karjalan Liiton sekä Uudenmaan piirin perustamisen lähtökohtia sekä järjestötoimintaa ennen ja nyt. Kolmantena aihealueenaan luento esittelee katsauksen karjalaiseen kulttuuriperinteeseen, matkailuun Karjalassa sekä näkemyksen tulevaisuuden karjalaisuudesta. TERVETULOA!

Sääntömääräinen kevätkokous ennen luentoa keskiviikkona 4.3.2020 klo 17.00 samassa paikassa Jokela-Talossa.

Jäsenmäärä vuoden 2019 lopussa oli 47 jäsentä.

Ilmoitamme toiminnastamme Keski-Uusimaa- ja Viikkouutiset-lehtien seurapalstoilla, seuran jäsenkirjeillä sekä Facebook-sivuillamme: https://www.facebook.com/groups/354146341611420/?ref=share

KESÄTEATTERI

Jokelan Karjala-Seurassa toimii vireä vuonna 1980 perustettu Joka-Teatteri, jonka esitykset ovat hyvin suosittuja vuodesta toiseen. Teatteri kokoaa kaikenikäisiä teatterinystäviä ja seuran jäseniä harjoittelemaan ja tuottamaan kesäteatteria katsojien iloksi pääosin talkoovoimin.

Kesän 2020 kesäteatterinäytelmä on Eija Vilppaan ohjaama ja Erkki Kivijärven näytelmään pohjautuva "Talkootanssit". Kesäteatteri sijaitsee osoitteessa Siljalantie 2, Jokela, Tuusula. Katsomo on nouseva ulkoilmakatsomo (ei katettu) ja väliajalla on tarjolla perinteisesti grillimakkaraa, kahvia ja pullaa yms. Kannattaa siis varata hieman käteistä mukaan. Myös pehmeä istuinpefletti ja säänmukainen pukeutuminen on suositeltavaa, vaan ei pakollista.

NÄYTÖKSET 2020:

ENSI-ILTA 5.7. klo 18.00 sunnuntaina

7.7. klo 19.00 ti

9.7. klo 19.00 to

11.7. klo 16.00 la

12.7. klo 18.00 su

21.7. klo 19.00 ti

23.7. klo 19.00 to

25.7. klo 16.00 la

26.7. klo 16.00 su

28.7. klo 19.00 ti

30.7. klo 19.00 to

1.8. klo 16.00 la

2.8. klo 16.00 su

Huom! Käteismaksu!

Tiedustelut Marja-Leena Väyryseltä puhelimitse: 041 703 5364 tai sähköpostitse: marjaleena.vayrynen@gmail.com

Katso lisää tietoja osoitteesta www.joka.fi tai Facebookissa: https://www.facebook.com/jokateatteri/

Tervetuloa!

HUOM! Seuramme kaipaa aktiivisia henkilöitä talkoo-avuksi teatterin pystytykseen ja purkuun, liikenteenohjaukseen, makkaranpaistoon yms. Ilmoittauduthan puheenjohtajalle tai vaikkapa sihteerille, jos haluat olla avuksi. Kiitos ja tervetuloa aktiiviseen porukkaamme!