Valittu määrä ylitti varastosaldon

Ladataan...

Kirjaudu

Unohtuiko salasana?

Karjalatalon SieMie-puoti on avoinna tiistaisin klo 11.00-17.00, keskiviikkoisin klo 11.00-17.00 ja torstaisin klo 11.00-17.00. Verkkokauppa palvelee kellon ympäri.

Jos olet Karjalan Liiton jäsen, muistathan rekisteröityä verkkokaupan käyttäjäksi ennen ostosten tekoa! Rekisteröitymisen yhteydessä on tärkeää lisätä jäsennumero. Rekisteröityminen onnistuu "Kirjaudu sisään" -kohdasta; saman ikkunan alakulmassa lukee "Rekisteröidy".

Tarvitsetko apua tai etkö muista jäsennumeroasi? Lähetä sähköpostia! Voit myös soittaa arkisin klo 10.00-15.00 puh. 044 730 0118.

Mukavia ostoksia!

Karjalasta on kysymys

2,00€ 1,82€

Karjalasta on kysymys – Karjalan Liitto 1940-2010 on teos, joka esittelee Karjalan Liiton ja karjalaisten elämää erilaisista näkökulmista vuosina 1940-2010. Ensimmäiset vuosikymmenet olivat taistelua evakkojen oikeudenmukaisen aseman puolesta.

Kun karjalaiset olivat kotiutuneet uusille asuinsijoilleen ja korvauskysymykset oli ratkaistu, liitosta tuli yhä enemmän kulttuurijärjestö. Neuvostoliiton romahdettua 1990-luvun alussa, liiton toimintaa sävyttivät voimakkaasti kotiseutumatkailu ja kaipuu juurille. Teos kertoo myös Karjala-keskustelun vaiheista.

Kirjan tekemiseen on osallistunut useita asiantuntijoita. Päätoimittaja Antti O. Arponen kirjoittaa liiton toiminnan edunvalvonnan ja taistelun vuosista 1940-1960. Filosofian maisteri Terhi Willman kertoo karjalaisen kulttuurin nousukaudesta vuosina 1961-1994. Oikeustieteen kandidaatti Risto Kuisma käsittelee vuosien 1995-2009 murroksen aikaa. Karjalan kysymystä syventää kansleri Kauko Sipponen, Nurmeksen Bomban talosta ja Ylläsjärven Lapin majasta kirjoittaa toimittaja Kullervo Huppunen ja kivijalkamatkailusta toimittaja Irma Sinerkari. Karjalatalon vaiheita valottaa Antti O. Arponen. Kirjan kuvatoimittaja on filosofian maisteri Saija Pelvas.

Nyt tarjoushintaan 2 €

Tietoa toimituksesta