Kouvolalainen Jari Käki on Vuoden virvottava

Karjalan Liitto ja Karjala-lehti tekevät yhteistyötä

Viestintää, jäsenetuja ja yhteiset matkamessut

Joroisissa hiihdettiin Karjalan Liiton mestaruuksista

Eeva Litmaselle Elmi Tsokkisen mitali

Somempi Karjala®

Tule mukaan! Anna panoksesi, jotta tulevilla sukupolvilla on mahdollisuus tutustua karjalaisuuteen ja saada oikeaa Karjala-tietoa.

Pärssisten sukukokous 5. toukokuuta Kinnalan Koukulla Sastamalassa

08.04.2018 14:05

Pärssisen sukuseuran sukutapaaminen sekä sääntömääräinen sukukokous 5. toukokuuta Koukulla, os. Haapaniementie 21, 38300 Sastamala. Aloitetaan klo 9 kahvilla, piirakalla ja tuttujen tapaamisella. Virallinen kokous alkaa klo 13.

Ilmoittautumismaksu 38 euroa (alle 15-vuotiailta 20 euroa) sukuseuran tilille FI86 5152 0920 0210 99 ja ilmoitus vielä jäsen- talousasioiden hoitaja Eija Herleville puh. 040 5744 582 tai eija.herlevi@gmail.com. Hinta sisältää lounaan sekä tulo- ja lähtökahvit. Majoittuminen mahdollista, mutta kysyttävä Marja Koukulta, puh. (03) 513 5493 tai 050 401 1006, sähköposti koukku@kinnalankoukku.fi.

Tule katsomaan sukusi ja selvittämään serkkusi ja pikkuserkkusi! Tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki suvusta kiinnostuneet.

Tilaisuus alkaa kello 9 ilmoittautumisella sekä kahvilla ja piirakalla. Sukuhaarojen järjestäytyminen sekä tietojen vaihtoa eli yleistä haastelua. Sukutaulujen esittelyä ja tarkistuksia.

10.00    Avaus ja Karjalaisten laulu

10.15   Kuka oli jääkäri Armas Pärssinen ja mitä tapahtui Vpl. Pyhäjärven aseman seudulla maraaskuussa 1917? Vuokko Pärssinen-Tainio ja Antero Pärssinen kertovat vuosien 1917 ja 1918 tapahtumista Pärssisten näkökulmasta.

11.00   Mitä uusi elämäkerta paljastaa Suomen ensimmäiseen eduskuntaan valitusta Hilja Pärssisestä ja hänen puolisostaan Jaakko Pärssisestä? Kirjan tekijät Armi Viita ja Marjaliisa Hentilä kertovat.

12.00   Lounas

13.00   Sääntömääräinen sukukokous. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asioiden lisäksi
yhdistyslain muutosten aiheuttamat tekniset muutokset seuran sääntöihin sekä sääntöjen
kohta sukukokousten järjestämistiheydestä.

14.00 Marja Koukku: Karjalaisten asettuminen Kiikan seudulle.

15.00 ”Hyvää iltaa, nimeni on Cox.” Antero, Kyösti ja Olavi Pärssinen pitävät tietoiskun
            Pärssisten DNA-tuloksista sekä ulkomaisista sukulaisistamme.

15.30    Lähtökahvit ja tilaisuuden päätös. Karjalan kunnailla.