Lumivaara-Seuran Syyskokous

18.12.2019 13:30

Lumivaara-Seura piti syyskokouksensa 28.10. Alavudella. Kokouksessa käsiteltiin syyskokoukselle kuuluvat asiat. Seuran puheenjohtajana jatkaa Mervi Nieminen Lapualta ja varapuheenjohtajana Asko Saunala Jalasjärveltä. Hallituksessa jatkavat Aino-Maija Alkula, Pirjo Jaatinen, Liisa Kiilunen, Kyösti Kuismin, Arvo Nukarinen sekä Anneli Oksala.

Pertti Kuismin pyysi eroa hallituksesta terveydellisiin seikkoihin vedoten ja ero myönnettiin. Kiitos Pertille kuluneista vuosista ja Lumivaara-Seuran eteen tehdystä työstä.
Toiminnantarkastajaksi valittiin Eini Leppälä ja varalle Pirkko Kallio.

Seuran jäsenmaksu päätettiin pitää 15 eurossa/henkilö. Jäsenmaksulappu lähetetään alkuvuodesta yhdessä jäsenkirjeen kanssa.
Kokous hyväksyi talousarvion vuodelle 2020, samoin toimintasuunnitelman. Puheenjohtaja piti katsauksen tulevan vuoden suunnitellusta toiminnasta. Perinteistä kotiseutumatkaa Lumivaaraan järjestellään, samoin osallistumista Karjalan Liiton kesäjuhlille Helsinkiin. Pyrimme säilyttämään ja siirtämään eteenpäin lumivaaralaista perinnettä mm. järjestämällä perinneleivonnaiskurssin sekä kyykänpeluu päivän. Tulevana vuonna on taas meidän seuramme vuoro järjestää Lumivaara-juhla; sen suunnittelu on jo aloitettukin.

Lumivaara-seuran nettisivujen uudistusprojekti on lähestulkoon valmis, joitakin pieniä lisäyksiä on vielä tulossa, mutta sivut toimivat. Käykää katsomassa osoitteessa www.lumivaaraseura.fi Sivujen valmistuksen on tehnyt lumivaaralaisjuurinen Ville Nukarinen. Sivuilta löydätte ajankohtaista tietoa seuran toiminnasta. Tulkaa mukaan keskustelemaan myös seuramme facebook -ryhmään nimeltä Lumivaara-Seura.
Varsinaisen kokouksen jälkeen osallistujat keskustelivat vielä mm. Lumivaaran kirkon korjaustöistä, jotka on saatu alulle menneenä kesänä.

Mervi Nieminen
puh.joht.