Jäsenkirje 1/2020

01.07.2020 18:51

ETELÄ-SUOMEN LUMIVAARALAISET RY                                                                      Jäsenkirje 1/ 2020

HYVÄT YHDISTYKSEMME JÄSENET

Keskikesän tervehdys teille. Yhdistyksemme 49. toimintavuosi on jo pitkälle ehtinyt tämän kirjeen saapuessa teille.

Korona-epidemia on rajoittanut elämäämme niin Suomessa kuin muualla koko maailmassa. Maaliskuun puolestavälistä alkaen ovat lähes kaikki tapahtumat peruutettu tai rajattu minimiin. Erityisesti yli 70-vuotiaiden elämään tämä Korona on vaikuttanut, kuten useimmat jäsenemme ovat saaneet kokea omassa elämässään. Toivottavasti te kaikki olette pysyneet terveinä. Suomessa tilanne vaikuttaa nyt hyvältä, mutta vielä ei tiedetä vältymmekö toiselta Korona – aallolta syksyn aikana. Tähän kuitenkin varaudutaan ja se vaikuttaa myös yhdistyksemme toimintaan.

YHDISTYKSEN VUOSIKOKOUS pidettiin vasta 27.6.2020 Karjalatalossa. Mukana oli 9 yhdistyksen jäsentä. Kokous vahvisti vuoden 2019 tilinpäätöksen ja hyväksyi vuoden 2020 talousarvion. Toimintasuunnitelmasta todettiin, että Korona-epidemia on estänyt tilaisuuksien järjestämisen  ja estää vielä tämän kesän ja syksyn aikana. Puheenjohtajana jatkaa Anja Seppä. Varapuheenjohtajaksi valittiin Pekka Sihvonen, sihteerinä jatkaa Raija Pitkänen ja taloussihteerinä Harry Jääskeläinen, muina jäseninä Aila Heinonen, Aarno Kaartinen, Sinikka Kinnunen ja Terttu Parikka.

YHDISTYKSEN JÄSENMAKSU pidettiin entisenä 20 euroa/ vuosi. Myös Karjalan Liiton jäsenmaksu on entinen 20 euroa/ vuosi. Vuosijäsenet jotka ovat myös Karjalanliiton jäseniä, maksavat 40 euroa. Ne ainaisjäsenet jotka haluavat olla Karjalan Liiton jäseniä maksavat Liiton jäsenmaksun 20 euroa ja halutessaan voitte maksaa myös tukimaksua yhdistykselle, mikä kiitollisuudella otetaan vastaan.  Vuoden 2019 aikana yhdistyksessä oli 145 jäsentä, joista oli ainaisjäseniä 95 ja vuosijäseniä 50. Kiitos jäsenyydestänne. Liitteenä jäsenmaksulomake. Karjalan Liiton tavoitteena on siirtyä jäsenlaskutuskäytäntöön, jossa Liitto laskuttaa jäsenmaksun suoraan yhdistysten jäseniltä ja tilittää sitten yhdistyksille yhdistyksen osuuden jäsenmaksusta. Vielä tänä vuonna jäsenmaksut maksetaan suoraan yhdistyksille ja yhdistys tilittää liitolle.

LUMIVAARAMUSEO Peräseinäjoella Pokin talossa vaatii jatkuvaa huolenpitoa, johon haastamme mukaan yhdistyksemme jäsenet ja kaikki lumivaaralaiset järjestöt. Esitämme suurkiitokset jo kaikille mukana oleville. Kun liikutte sielläpäin niin poiketkaa museossa, tutustumassa vanhoihin Lumivaarasta tuotuihin esineisiin.

UUSIA MYYNTITUOTTEITA  yhdistyksellä on kun vanhat Lumivaarasta kerätyt valokuvat on taltioitu kylittäin muistitikulle. Muistitikkuja voi tilata taloussihteeri Harry Jääskeläiseltä hintaan 25 euroa/kpl+ postikulut. Katastrofi Evakkojunassa julkaisusta on valmistunut uusi täydennetty painos Aarno Kaartisen toimittamana. Julkaisu kertoo Putikon junaonnettomuudesta talvisodan päättyessä. Julkaisua voi tilata Aarno Kaartiselta hintaan 10 euroa kpl + postikulut.

KARJALAISTEN KESÄKOTI Villa Salmelan kesäkauden avajaiset Jollaksessa  olivat 25.6.2020. Kesäkoti on avoinna ke – su klo 12 – 19. Kahvila on auki myös silloin. Perinteisiä juhlia ja tilaisuuksia kesäkoti ei järjestä. Yksityistilaisuuksia varten kesäkodin tiloja voi varata. Jaakkimalaisten ja lumivaaralaisten perinteisiä kesäpäiviä ei tänä kesänä järjestetä. Varjellaan terveyttämmä.

ETELÄ – SUOMEN LUMIVAARALAISET  50 VUOTTA. Ensi vuoden tammikuussa on kulunut 50 vuotta yhdistyksemme perustamisesta. 50  v. juhlaa vietetään  Karjalatalon Yläsalissa la 25.9. 2021 klo 13.00. Toivomme, että merkitsette juhlapäivän jo kalenteriinne. Asiasta ilmoitetaan kyllä vielä monin tavoin. Kun tämän vuoden aikana emme pääse syysjuhlia järjestämään, niin toivomme, että ensivuonna saamme kokoontua  juhlimaan  esteittä. Johtokunnan tavoitteena on perinteiden mukaan koota yhdistyksen kaksituhatta luvun toiminnasta juhlajulkaisu jota olisi saatavana juhlissa yhdistyksen muiden julkaisujen ja tuotteiden rinnalla.

UUDET KOTISIVUT on yhdistyksellä valmistumassa. Kotisivujen kautta on mahdollista saada ajankohtaista tietoa yhdistyksestämme. Kotisivuihin pääsee Karjalan Liiton Pitäjäyhdistysten sivujen kautta. Kotisivujen ja jäsenkirjeen  lisäksi yhdistyksen toiminnasta ilmoitetaan Jaakkiman Sanomissa ja Karjala-lehden Seurapalstalla.

Sydämellinen Kiitoksemme Teille, että olette mukana yhdistyksessämme. Johtokunta ottaa mielellään vastaan ehdotuksia ja toivomuksia toiminnan kehittämiseksi ja uusien jäsenien mukaan saamiseksi joukkoomme.

Toivotamme kaikille jäsenillemme terveyttä, voimia ja virkistävää kesää.

JOHTOKUNTA

Etelä-Suomen Lumivaaralaiset ry:n johtokunta 2020