Karjalan Liiton liittohallituksen tiedote 4/2022

19.05.2022 21:53

Tiedote 4/2022

Liittohallituksen kokous 18.5.2022

Karjalan Liiton uuden historiateoksen kirjoitustyö on loppusuoralla. Tavoitteena on julkaista uusi teos keväällä 2023 liittokokouksen yhteydessä. Liitto pyysi tarjousta teoksen kustantamisesta kolmelta eri toimijalta. Liittohallitus päätti kokouksessaan solmia kustannussopimuksen Suomalaisen kirjallisuuden seura (SKS Kirjat) kanssa. Teos tulee olemaan noin 440 sivua käsittävä, joka on runsaasti kuvitettu. Liitto panostaa teoksen ennakkomyyntiin ja -markkinointiin ja tähän liittyvä suunnitelma tarkentuu kesän aikana. Tarkoituksena on ottaa vastaan ennakkotilauksia jäsenseuroilta ja jäseniltä. Teoksen kirjoittaja Katja Tikka tulee myös teoksen ilmestymisen jälkeen kiertämään eri puolilla Suomea markkinoimassa julkaisua.

Hallitus kuuli ajankohtaisia henkilöstöasioita. Myynti- ja markkinointiassistentin määräaikaiseen tehtävään (sijaisuus elokuulle 2023 saakka) tuli määräaikaan mennessä 19 hakemusta ja neljä henkilöä haastateltiin. Tehtävään valittiin yksimielisesti Päivi Toivanen, jolla on pitkä kokemus erilaisista asiakaspalvelu-, myynti- ja markkinointitehtävistä. Hän aloitti tehtävässään 18.5.2022. Myös viestintävastaavan / kulttuurituottajan hakuilmoitus on julkaistu ja tehtävään odotetaan runsaasti hyviä hakijoita 1.6.2022 mennessä.

Hallitus päätti kokouksessaan ansiomerkkien myöntämisestä jäsenseuroilta ja säätiöiltä tulleiden esitysten mukaisesti. Hallitus myönsi yhden kultaisen ansiomerkin ruusukkein sekä neljä kultaista ansiomerkkiä.

Normaaliin tapaan hallitus kuuli myös tilannekatsaukset talouteen ja jäsenmäärään sekä Karjala-lehden ja Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotalon tilanteeseen liittyen.