Karjalainen luontoilta 6.5. klo 17

03.05.2022 10:26

Linkki Facebook Liveen 6.5.2022 klo 17

Keväisen perjantai-illan aiheena on Karjalan luonto. Luvassa on kiinnostavia näkökulmia niin Karjalankannaksen kuin Laatokan Karjalankin luontoon. Puhujina ovat professori Maria Lähteenmäki, tutkija Timo Rantakaulio, hyönteistutkija Juho Paukkunen ja luovutetun Karjalan luonnon erityistuntija Pertti Siilahti. Tilaisuuden lopuksi lyhyt paneelikeskustelu.

Maria Lähteenmäki toimitti viime vuonna laaja-alaisen kirjan Laatokasta, ja hän esittelee Euroopan suurinta järveä moniaistillisena luontokokemuksena. Vähemmän käsiteltyjä aiheita ovat Karjalan perinteiset viljelykasvit ja hyönteiset. Niistä kertovat Timo Rantakaulio ja Juho Paukkunen. Pertti Siilahti pohtii Karjalan luonnon moninaisuutta. Tilaisuuden juontaa KPYLin hallituksen jäsen Jyrki Ijäs.

Muutokset mahdollisia.

Vapaa pääsy. Tilaisuus on Karjalatalossa Helsingissä 6.5. klo 17-20. Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.

Luontoillan järjestävät Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto ja Karjalan Liitto.

Kuva Sortavalan saaristosta. Karjalan Liiton kuva-arkisto.