Uusi toiminnanjohtaja on Terhi Pietiläinen

25.03.2022 10:18

FM Terhi Pietiläinen aloittaa 1.6.2022 alkaen Karjalan Liiton uutena toiminnanjohtajana

Karjalan Liiton liittohallitus valitsi kokouksessaan 23.3.2022 Karjalan Liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi FM Terhi Pietiläisen. Pietiläisellä on karjalaisuuden vankka asiantuntijuus ja kokemus 20 vuoden ajalta, lähes yhdeksän vuoden kokemus kahden eri kunnallisen museon johtamisesta sekä esihenkilö-, järjestö- ja kulttuuritapahtumaosaamista pitkältä ajalta.

Hänellä on myös kokemusta yliopistollisesta tutkimus- ja koulutustoiminnasta. Pietiläinen on tuttu monille Liiton jäsenseuroille ja jäsenille, koska hän on ollut mukana julkaisemassa artikkeleita ja toteuttamassa kirjoja niin järjestöstä kuin karjalaisuudesta, ollut toteuttamassa muistitiedonkeruuhanketta sekä kiertänyt esitelmöimässä Liiton jäsenseuroissa ympäri Suomen. Lisäksi hän on tällä hetkellä liittovaltuuston asiantuntijajäsen. Pietiläinen viimeistelee parhaillaan työnsä ohella monipaikkaista karjalaisuutta käsittelevää väitöskirjaansa.