Talvisodan päättymisen muistotilaisuus Heinolassa 13.3.

21.02.2022 13:01

Talvisodan päättymisestä tulee sunnuntaina 13.3.2022 kuluneeksi 82 vuotta. Karjalan Liitto on perinteisesti järjestänyt talvisodan päättymisen muistotilaisuuden. Tänä vuonna talvisodan päättymistä muistetaan Heinolassa.

Päivän ohjelmassa on messu klo 10 Heinolan kirkossa (Siltakatu 18). Jumalanpalveluksessa saarnaa Karjalan Liiton hengellisen toimikunnan puheenjohtaja, piispa Seppo Häkkinen.

Striimaus Heinolan seurakunnan YouTube-kanavalla ja suora linkki sinne on:

Messun jälkeen noin klo 11.15 on seppeleenlasku kirkon viereisellä Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä sekä noin klo 11.30 sankarivainajien muistomerkillä Heinolan hautausmaalla (Siltakatu 40).

Talvisodan päättymisen muistotilaisuutta vietetään klo 11.30 alkaen Lampisalissa (Lampikatu 16). Tilaisuus alkaa kirkkokahvilla. Tilaisuudessa puhuu muun muassa Karjalan Liiton liittovaltuuston varapuheenjohtaja, professori Martti Talja. Karjalan Liitosta on mukana myös aiempi liittovaltuuston varapuheenjohtaja, talousneuvos Maija-Liisa Lindqvist.

Messu Heinolan kirkosta ja seppeleenlasku Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä lähetetään suoratoistona. Linkki lähetykseen tulee sekä Heinolan seurakunnan että Karjalan Liiton nettisivuille.

Talvisodan päättymisen muistopäivän ohjelman järjestävät Karjalan Liitto ja Heinolan seurakunta.

Lisätietoja kirkkoherra Janne Hatakka, p. 050 595 1400, janne.hatakka@evl.fi

Kuvassa Heinolan kirkko. Kuva Irja Voutila.