Karjalan Liiton liittohallituksen tiedote 1/2022

02.02.2022 10:50

Tiedote 1/2022

Liittohallituksen kokous 1.2.2022

Hallitus myönsi eron toiminnanjohtaja Pertti Hakaselle 14.3.2022 alkaen, hänen pyydettyään eroa uusiin tehtäviin siirtymisen johdosta. Uuden toiminnanjohtajan rekrytointi käynnistetään välittömästi ja työvaliokunta valtuutettiin valmistelemaan asiaa. Liiton pitkäaikainen viestintävastaava ja kulttuurituottaja Saija Pelvas on ilmoittanut siirtyvänsä eläkkeelle vuoden 2022 aikana. Tähän liittyen aikataulut tarkentuvat lähiaikoina.

Hallitus kuuli ajankohtaiskatsauksen liittyen Kiinteistö Oy Karjalaisten Heimotaloon. Hankesuunnitelman mukainen talon kehittäminen edistyy ja kaavamuutoshakemus tullaan jättämään Helsingin kaupungille lähipäivinä.

Liitto myönsi kuusi kultaista ansiomerkkiä hakemusten perusteella. Ansiomerkit jaetaan toiveiden mukaisesti joko niitä hakeneiden jäsenseurojen tilaisuuksissa tai liittovaltuuston kevään kokouksessa.

Hallitus päätti jatkaa valio- ja toimikuntien suhteen nykyisillä kokoonpanoilla, jotka päätettiin hallituksessa noin vuosi sitten. Kokouksessa kuultiin kyseisten toimielinten raportit vuodelta 2021.

Holiday Clubin viimevuotinen jäsenetu (Villas-huoneistot 50 % alennuksella) saavutti erittäin suuren suosion jäsenistön keskuudessa. Holiday Club ei neuvotteluista huolimatta tarjonnut vastaavaa etua vuodelle 2022. Vastaavanlaista jäsenetua selvitetään uusien kumppaneiden kanssa.

Hallitus kävi läpi Kesäjuhlien valmistelutilannetta. Tulossa näyttää olevan vuosikymmenten juhlat.

Hallitus päätti lopettaa Liiton toimiston puhelinvaihteen. Jäsenistölle tiedotetaan laajasti toimiston henkilökunnan toimenkuvat ja suorat puhelinnumerot, jotta heihin voi olla suoraan yhteydessä.