Karjalaiset kansallispuvut videoidaan – tule pukumannekiiniksi la 19.3.

18.02.2022 09:32

Teemme videotallenteen karjalaisista kansallispuvuista, ja sen toteutusta varten etsimme eri-ikäisiä nais- ja miesmannekiineja ja myös erilaisia karjalaisia kansallispukuja. Pukeutuminen ja kuvaukset ovat Karjalatalolla Helsingin Käpylässä lauantaina 19.3. noin klo 10–13.30 välillä.

Kuvauksessa mannekiini kävelee ja pyörähtää kansallispuvussa juontajan esitellessä asun, joten pukuesittelyyn ei vaadita mitään erityisosaamista. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan. Ennakkoon annetaan tarkemmat ohjeet. Tarjolla on kahvia ja virvokkeita.
Voit ilmoittautua pelkästään mannekiiniksi tai ilmoittaa hallussasi olevan kansallispuvun, jonka voit lainata esitykseen.

Kansallispukujen videointi on osa Kizhin ulkomuseon ja Karjalan Sivistysseuran kanssa toteutettavaa Karjalainen kulttuuri rajan molemmin puolin – kansanpuvut ja kansallispuvut -hanketta. Valmis tallenne tullaan esittämään kevään ja ensi syksyn aikana, ja jatkossa se tulee myös nettisivuille.

Ilmoittaudu 7.3. mennessä:

mervi.piipponen@karjalanliitto.fi, p. +358 40 583 9295 tai
eija.vanska@karjalanliitto.fi, +358 40 829 2706. Lisätietoja Mervi Piipposelta tai Eija Vänskältä.

Tervetuloa mukaan catwalkille.