Kokemuksia Karjalaisesta juttuluurista

11.06.2021 09:11

Karjalan Liitto kokeili Karjalainen juttuluuri -palvelua kevään aikana. Palvelun tarkoituksena oli tarjota kuulija ja keskustelukumppani Liiton jäsenille ympäri Suomen näinä aikoina, kun monet perinteiset tapahtumat ovat peruuntuneet, eikä kaikilla ole mahdollisuutta tai halua osallistua Liiton ja seurojen virtuaalisiin tapahtumiin. Monella voi siten olla tarvetta juttukaverille.

Testivaiheessa puheluihin vastasi vapaaehtoinen Liiton jäsenkunnasta eli liittohallituksen varapuheenjohtaja Eevaliisa Kurki. Keskustelut olivat luottamuksellisia, mutta kysytäänpä hieman Eevaliisalta, että oliko palvelulle tarvetta.

Palveluu testattiin kahten tiistakpäivän toukokuus. Puhelui tul kumpankii päivän useit. Mie vieti mont antosaa tuntii haastelles ihmisii kans. Hyö olliit ympär Suome. Myö haastettiin kaikest maa ja taivaa välilt. Kyl siellä usjamp kiittel palveluu ja kysel, jot kait tää nyt seuraavankii tiistain taas tulloo.

Koska palvelu osoittautui tarpeelliseksi ja kysytyksi, on syksyllä tarkoitus koota laajempi vapaaehtoisten rinki. Mukaan ilmoittautuneet vapaaehtoiset koulutetaan tehtävään. Mikäli kiinnostuit jo nyt osallistumaan tällaiseen vapaaehtoistoimintaan, niin ota yhteyttä Liiton toiminnanjohtaja Pertti Hakaseen, pertti.hakanen@karjalanliitto.fi.