Liittohallituksen kokouksen päätöksiä

07.05.2021 14:06

Tiedote 3/2021

Liittohallituksen kokous 5.5.2021

Karjalan Liiton hallitus päätti, että toukokuussa ilmestyvän Karjalan Kunnaiden mukaan pakataan jäsenkortin ohella tuhti Karjala-lehden lukupaketti. Näin Karjalan Liitto haluaa välittää jäsenkunnalle kotiin toimitettuna uudistuneen Karjala-lehden tutustuttavaksi ja toivoo jäsenkuntaa laajasti ottamaan vastaan haasteen, joka tarjouksen muodossa lehdessä esitellään. Taustalla on pyrkimys Karjala-lehden tilaajakunnan vahvistamiseksi ja lehden ilmestymisen turvaamiseksi myös tulevaisuudessa. Lukupaketti toimitetaan poikkeuksellisesti myös kaikille sähköisen jäsenlehden valinneille.

Hallitus käsitteli jäsenmaksulaskutukseen liittyen maksumuistutusten ja tilitysten tilannetta. Hallitus oli huolissaan maksumuistutusten keräyksen kattavuudesta ja kannustikin jäsenseuroja olemaan aktiivisesti yhteydessä jäsenkuntaan, että loputkin maksamattomat jäsenmaksut tulevat maksetuiksi. Vain näin jäsenseuratkin saavat loput niille kuuluvat tilitysosuudet. Jäsenmäärä on jäsenmaksulaskutusuudistuksen aikana elänyt molempiin suuntiin, joka tuo jatkossakin Liitolle haasteita talouden ja toiminnan suunnitteluun liittyen.

Liiton eri viestintäkanavien käyttöä on suunnitelmallisesti lisätty ja vastuut eri kanavien ylläpidosta on jaettu eri henkilöille. Hallitus kuuli alkuvuoden raportin viestintään liittyen. Verkkotapahtumien saavutettavuus on ollut kiitettävää, koska keskimäärin jokainen lähetys/tallenne on saanut vähintään 2000 katselukertaa. Silti potentiaalia on enempäänkin, koska suosituimmat verkkotapahtumat ovat keränneet jopa 15 000 katselua.

Hallitus käsitteli myös seuraavia asioita:
-    Huomionosoitusten ohjeistusta ja myöntöperusteita päätettiin uudistaa vuoden 2022 alkuun mennessä.
-    Puhelinvaihteen aukioloaikaa tullaan rajoittamaan kesäkuun alusta alkaen, koska sitä päätoimisesti hoitava henkilö jää työvapaalle. Tarkempaa informaatiota asiasta on  tulossa uutiskirjeessä.
-    SieMie-puoti on suljettuna juhannuksesta alkusyksyyn asti. Verkkokauppa toimii läpi kesän. Tarkempaa informaatiota myös tästä asiasta on tulossa uutiskirjeessä.