Ruokamuistoja Karjalasta -keittokirja ilmestyy pian

11.11.2020 11:59

Ruokamuistoja Karjalasta on Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden keittokirja ja jatkoa Karjalaiselle ruokakirjalle, mikä ilmestyi Karjalan Liiton naistoimikunnan 40-vuotisjuhlavuonna 2016.

Ruokamuistoja Karjalasta -kirjassa on ohjeita keitoista, alku-, pää- ja jälkiruoista sekä leivonnaisista, joita on valmistettu niin tavallisissa perheissä kuin hienostoravintoloissakin Karjalassa. Jokaisen osion alussa on kirjan tekijän, keittiömestari Aira Viitaniemen makumuistoja. Mukana ovat muun muassa lammaskaali ja villiyrttikeitto, kinkkusalaatti ja juhlava mätimousse, terijokelainen sukunapaisti ja siikaa kapriskastikkeella, mustikkarättänä ja pihlajanmarjajäädyke sekä hätävarapullat ja mansikkatäytekakku.

Ruokamuistoja Karjalasta -kirjan julkistamistilaisuus on Karjalan Liiton liittovaltuuston kokouksen yhteydessä lauantaina 21.11.2020 klo 10 alkaen Karjalatalolla.

Ruokamuistoja Karjalasta
Aira Viitaniemi (reseptit), Saija Pelvas (kuvat)
Elina Kuismin (taitto).
©Karjalan Liitto ry, 128 sivua, ISBN 978-952-5248-29-6.

Kirjaa on myynnissä 21.11.2020 lähtien SieMie-puodissa ja verkkokaupassa. Kirjan normaalihinta on 30 euroa ja jäsenhinta Karjala-kortilla 25 euroa.
SieMie-puoti
Käpylänkuja 1