Karjalaista kulttuuria – katso Karjalan Liiton juhlavuoden videotallenteet

18.06.2020 20:14

Karjalan Liiton juhlavuoden ensimmäisellä videolla kuullaan karjalainen joiku muusikko Karoliina Kantelisen esittämänä sekä Viipurin Lauluveikkojen taiteellisen johtajan Ilkka Aunun laulua ja ajatuksia musiikista ja kuorolaulusta. Mervi Piipponen kertoo muutamien karjalaisten taiteilijoiden teoksista, joita on Karjalatalossa Helsingissä. Lisäksi Mikko Alatalo ja Jammi Humalamäki musisoivat muun muassa Sellanen ol' Viipuri -laulun tahtiin. Kaikki mukaan!

Julkaisemme kesän aikana neljä videotallennetta karjalaisille läheisistä aihealueista. Tallenteissa nähdään muun muassa näyttelijä Eija Vilpas, muusikko Karoliina Kantelinen, Viipurin Lauluveikkojen taiteellinen johtaja Ilkka Aunu, Karjalan Liiton sukututkija Mikko Kuitula, pitäjälehtien toimittaja ja kyläkirjojen tekijä Tea Itkonen,  kotiseutumatkailija ja kartta-asiantuntija Kalevi Hyytiä, murteen taitaja Tuovi Paju, karjalan kielen taitaja Jelena Bogdanova, Karjalan Liiton historiantutkija Katja Tikka sekä jäsenyhteisöjen aktiiveja Sami Leppänen ja Jouni Reinikainen sekä liiton puheenjohtaja ja henkilökuntaa. Ohjelmat juontaa Terhi Pietiläinen.

Jokaisessa tallenteessa kuullaan Mikko Alatalon laulua Jammi Humalamäen säestyksellä.  Laulujen sanat näkyvät videolla, joten lauletaan kaikki mukana!

Neljä juhlavuoden videotallennetta on nähtävissä verkossa liiton verkkosivuilla ja Facebook-sivuilla kahden viikon välein: 18.6., 2.7., 16.7. ja 30.7.

Suoratoistovideot ovat Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden toimintaa.
#karjalanliitto80vuotta

Videot ovat katsottavissa Karjalan Liiton Facebook-sivuilla