Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat 17.11.

07.11.2018 10:39

Suosituilla karjalaisilla suku- ja pitäjämarkkinoilla lauantaina 17.11.2018 klo 10-14 pitäjä- ja sukuseurat tekevät tunnetuksi luovutettua Karjalaa, omaa pitäjäänsä ja seuran toimintaa. Myynnissä seuratuotteita ja karjalaista kirjallisuutta.

Sukututkija Ahti Kurri luennoi DNA-sukututkimuksesta, juuristamme, isä- ja äitilinjojen habloryhmistä sekä Karjala DNA -projektista. Tietokirjailija Esa Seppänen esittelee tänä vuonna ilmestynyttä kirjaansa Kannaksen rautainen ihme, joka kertoo aikamatkasta Suomen historiassa hänen isänsä Unto Seppäsen kanssa.

Toimittaja Arvo Tuominen signeeraa teostaan Karjala – koko tarina SieMie-puodissa.

Tapahtumassa on esillä The Cultural Landscapes -näyttely, joka perustuu Aalto-yliopiston tutkimukseen Karjalan muuttuvista maisemista. Lisäksi esillä on Karjalan luonto -kuvaesitys. Päivän aikana sukututkija Mikko Kuitula päivystää ja Karjalan Liiton kirjasto on avoinna. Suku- ja pitäjämarkkinoilla julkistetaan Vuoden karjalainen pitäjä- tai kyläkirjakisan voittaja.

Tapahtuma on Karjalatalolla, Käpylänkuja 1, Helsinki, ja sen järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.

Ohjelma:

klo 10-14 Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat
- pitäjä- ja sukuseurat esittelevät toimintaansa sekä myyvät tuotteitaan
- SieMie-puoti avoinna

Klo 11 DNA-sukututkimus, sukututkija Ahti Kurri
klo 12 Kannaksen rautainen ihme – aikamatka Unto Seppäsen kanssa, tietokirjailija Esa Seppänen
klo 13 Vuoden karjalaisen pitäjä- tai kyläkirjakisan voittajan julkistaminen

Tapahtuman aikana toimittaja Arvo Tuominen signeeraa kirjaansa SieMie-puodissa.

Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki

Ravintola Karelia on avoinna tapahtuman aikana.