Karjalan Liiton kuntoralli

21.11.2017 09:30

Karjalan Liiton kuntoralli eli entinen Evakkoralli

Karjalan Liiton perinteinen kaikkien jäsenien yhteinen kuntoliikuntakilpailu on uudistunut. Liiton urheilutoimikunta on päivittänyt kilpailun sisältöä, sääntöjä, pisteiden laskua ja kuntorallikuntokorttia.

Karjalan Liiton kuntoralli -kilpailun kuntokausi on kalenterivuosi. Kuntopisteitä voi kerätä itselleen ja seuralleen kävelyssä, juoksussa tai hölkässä, hiihdossa, suunnistuksessa, ohjatussa liikunnassa, kuntosalilla, uinnissa, kyykässä, pyöräilyssä, palloilussa, voimistelussa ja soudussa. Myös hyötyliikunnasta, esim. portaiden noususta, lumen luonnista tai haravoinnista, saa pisteitä. Tämän lisäksi osallistuminen Karjalan Liiton urheilutoimikunnan järjestämiin kilpailuihin huomioidaan pisteiden laskussa.

Kuntoilevat henkilöt palauttavat täytetyt kuntorallikortit omaan jäsenseuraansa 31.1. mennessä. Seurat välittävät ne omaan Karjalaisseurojen piiriin tai Karjalaisten pitäjäyhdistysten liittoon tai Karjalaisten sukuyhteisöjen liittoon. Lopuksi piirit toimittavat valmiiksi lasketut kuntokortit Karjalan Liiton toimistoon 15.2. mennessä. Vain siihen mennessä palautetut kortit osallistuvat kisaan.

Yhdestä liikuntasuorituksesta saa yhden pisteen korttiin. Pisteitä voi saada vain yhden päivässä. Karjalan Liiton kilpailuihin osallistumisesta saa 2 pistettä.

Parhaiten urheilusuorituksia keränneet seurat palkitaan vuosittain huhtikuussa Karjalan Liiton liittovaltuuston kokouksessa tai liittokokouksessa Helsingissä. Seurat tullaan järjestämään kuntokauden lopuksi kahteen eri sarjaan: seurat joissa on alle 200 jäsentä ja seurat joissa on 201 tai useampi jäsen.

Kaikki mukaan liikkumaan. Pidetään karjalaista kuntoa yllä!

Lisätietoa uudistuksesta voit kysellä Karjalan Liitosta, (09) 7288 170, toimisto(at)karjalanliitto.fi

Vuoden 2021 Karjalan Liiton kuntorallin tulokset (pdf)

Karjalan Liiton kuntoralli (pdf)