Karjalan Liitto

Vuoden karjalainen pitäjäkirja 2017 on Kotiseutumatkojen Siirlahti

Vuoden karjalainen kirja ja vuoden karjalainen pitäjä- ja kyläkirja julkistettiin 18.11.2017. Kuva SPelvas.
Vuoden karjalainen kirja ja Vuoden karjalainen pitäjä- ja kyläkirja julkistettiin Karjalatalolla Karjalaisilla pitäjä- ja sukumarkkinoilla 18.11.2017. Kuvassa vasemmalta Petri Liski, Eeva-Kaisa Linna, Ossi Kamppinen, Antti Kuisma, Leena Korppoo ja Pertti Hakanen.

Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen on valinnut Vuoden karjalaiseksi pitäjä- ja kyläkirjaksi Kotiseutumatkojen Siirlahti.

- Kirjassa on nykypolvien kotiseuturetkien kuvauksia ja tunteellisia tarinoita. On helppo samaistua tarinoiden vietäväksi, perusteli Pertti Hakanen valintaansa.
-Valinta ei ollut helppo ja mikä tahansa kilpailuun osallistuneista kymmenestä kirjasta olisi voinut voittaa.

Loppusuoralle jäi kaksi teosta, joista voiton vei Räisälässä sijainneeseen Siirlahden kylään suuntautuneista kotiseutumatkoista kertova teos.
Kunniamaininnan sai Lauri Kanteen Ko tul se sota, joka on kirjoitettu Karjalan murteella. Kirja koostuu kolmesta Lauri Kanteen aiemmin julkaisemasta teoksesta, Konsa vaino Suomeamme (1989), Ja kun onnen päivän koitto (1990) ja Suomen surut soittelee (1991). Kirjan on toimittanut Lauri Kanteen tytär Leena Korppoo.

Kotiseutumatkojen Siirlahti -teos:
Kustantaja: Siirlahden koulupiirin kylätoimikunta
Toimittaja Ossi Kamppinen
Toimituskunta: Maija Jaakkola, Kauko Jaakkola, Ossi Kamppinen, Arja Keskinen, Antti Kuisma, Risto Luukkanen, Veikko Malaska.

Katso muut teokset ja Pertti Hakasen perustelut.

Kotiseutumatkojen Siirlahti.
Kotiseutumatkojen Siirlahti on Vuoden karjalainen pitäjä- ja kyläkirja.

Ko tul se sota.
Ko tul se sota -kirja sai kunniamaininnan Vuoden pitäjä- ja kyläkirjakisassa.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy