Karjalan Liitto

Marjo Matikainen-Kallström jatkaa Karjalan Liiton puheenjohtajana 2014-2016

Karjalan Liiton puheenjohtajat
Karjalan Liiton puheenjohtajat, Maija-Liisa Lindqvist, Marjo Matikainen-Kallström ja Eevaliisa Kurki.
Karjalan Liiton liittokokous valitsi naiskolmikon jatkamaan liiton puheenjohtajistossa seuraavalla kolmivuotiskaudella 2014-2016. Puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström, 1. varapuheenjohtajana talousneuvos Maija-Liisa Lindqvist ja 2. varapuheenjohtajana suunnittelija Eevaliisa Kurki.

Liittokokouksessa hyväksyttiin Karjalan kulttuuriyhteistyön ohjelma sekä liiton toiminnan ja talouden päälinjat tulevalle kolmivuotiskaudelle.

Kokouksessa vahvistettiin Karjalan Liiton toiminta-ajatus ja arvot, jotka ovat karjalaisuus, yhteisöllisyys ja elämänmyönteisyys. Karjalan Liitto on elinvoimainen kaikkien suomalaisten karjalaisuuden foorumi. Se edistää karjalaista kulttuuria, tuo esille karjalaisen identiteetin suomalaisuudessa ja ylläpitää vuorovaikutusta Karjalan alueeseen.

Karjalan Liitto on karjalaisen kulttuurin edunvalvoja ja sen sanansaattaja. Liitto tekee vahvasti yhteistyötä Karjalan alueella rajan molemmin puolin, ja on vahvasti mukana Karjalan alueeseen liittyvässä keskustelussa.

Karjalan Liiton liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin jatkamaan ministeri Matti Puhakka. Varapuheenjohtajiksi valtuustoon valittiin kansanedustajat Anu Urpalainen ja Antti Kaikkonen.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy