Karjalan Liitto

Kansanedustaja Pertti Hakanen on Karjalan Liiton uusi puheenjohtaja

Kirsi Juura, Pertti Hakanen, Marjo Matikainen-Kallström ja Eevaliisa Kurki
Karjalan Liiton puheenjohtajia. Vasemmalla hallituksen 1. varapuheenjohtaja Kirsi Juura, puheenjohtaja Pertti Hakanen, liittovaltuuston 1. varapuheenjohtaja Marjo Matikainen-Kallström ja hallituksen 2. varapuheenjohtaja Eevaliisa Kurki.

Karjalan Liiton liittokokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi kansanedustaja Pertti Hakanen Sastamalasta. Hakasen sukujuuret ovat Viipurin läänin Pyhäjärvellä. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin viestintäpäällikkö Kirsi Juura Kouvolasta ja toisena varapuheenjohtajana jatkaa suunnittelija Eevaliisa Kurki Hyvinkäältä. Juuran sukujuuret ovat Jääskessä ja Kurjen Joutsenossa.

Liittovaltuuston puheenjohtajana jatkaa ministeri Matti Puhakka Enosta. Omasta toiveestaan hallituksen puheenjohtajuuden jättänyt espoolainen Marjo Matikainen-Kallström jatkaa liittovaltuuston toisena puheenjohtajana. Kolmas puheenjohtaja on talousneuvos Maija-Liisa Lindqvist Lahdesta. Matikaisen ja Lindqvistin sukujuuret ovat Viipurissa.

Liittokokouksessa hyväksyttiin Karjalan Liiton strategia eli toiminnan ja talouden päälinjat 2017-2020.
Karjalan Liitto on karjalaisuuden liitto, jonka toiminta-alueet ovat kulttuuri, historia ja karjalaiset juuret.  Kaiken toiminnan tavoitteena on edistää karjalaisuutta ja sen elinvoimaisuutta ja tuoda siten lisäarvoa koko yhteiskunnalle. Karjalaisuus on olennainen osa suomalaisuutta.

Karjalan Liitto on kaikille karjalaisuudesta kiinnostuneille tarkoitettu järjestö. Avoimuus uusille toimijoille ja jäsenille sekä mahdollisimman monen ihmisen kohtaaminen ovat liiton toiminnan kärjessä, uusia jäseniä on joka vuosi tullut yli 2000. Liitto panostaa verkkoympäristöön, jonka kautta kaikenikäisten on helppo osallistua karjalaiseen toimintaan ja tuntea se omakseen. Karjalan Liiton jäseneksi voi tulla jokainen, avoin mieli ja kiinnostus Karjalaa ja karjalaista kulttuuria kohtaan riittää.

Karjalan Liitto on karjalaisen kulttuurin edunvalvoja ja sen sanansaattaja. Liitto tekee vahvasti yhteistyötä Karjalan alueella rajan molemmin puolin, ja on vahvasti mukana Karjalan alueeseen liittyvässä keskustelussa.
Karjalan Liitto on noin neljänsadan yhteisön valtakunnallinen kattojärjestö. Jäsenyhteisöissä on henkilöjäseniä yhteensä noin 30 000.

Katso liiton strategia

Tulosta sivu