Karjalan Liitto

Anton Talvion stipendi Eveliina Rouvalille

Anton Talvion stipendi myönnettiin 20-vuotiaalle kuulantyöntäjälle Eveliina Rouvalille. Hänellä on neljä Suomen mestaruutta omissa ikäluokissaan sekä Pohjoismaiden mestaruus 2016. Hän on edustanut Suomea useissa maaotteluissa.
Eveliina Rouvali edustaa Kuopion Reipasta.

Eveliinan sukujuuret juontavat Kuolemajärvelle.

Moukarinheittäjä Inga Linna sai Anton Talvion stipendin

Inga Linna
Inga Linna on lahjakas moukarinheittäjä.

Karjalan Liiton kevätseminaarissa 16.4.2016 myönnettiin nuorelle karjalaistaustaiselle menestyvälle urheilijalle Anton Talvion stipendi. Tänä vuonna stipendin sai Inga Linna.

Ingan isän, Juhani Linnan, suku on Karjalasta.  Inga muistaa, kun vaari Olli Linna kertoi, kuinka hänet lähetettiin sodan keskeltä maitojunalla turvaan vain muutaman vuoden ikäisenä. Isomummo Oili Linna oli lottana ja isoisoisä rintamalla. Isomummo kertoi tarinoita Karjalasta ja siitä, kuinka he tulivat sodan jälkeen Hausjärvelle ja aloittivat uuden elämän.

Inga Linna on 20-vuotias moukarinheittäjälupaus.  Hausjärveltä lähtöisin oleva urheilija kertoo tiestään kohti huippua.

- Moukarinheitosta tuli lajini hieman sattumalta ja fyysisten ominaisuuksieni takia. Olen aina harrastanut monipuolisesti liikuntaa ja ollut lapsesta alkaen yleisurheilukoulussa. Voitontahtoisena päädyin yksilölajiin, jossa olen itse vastuussa onnistumisestani.

- Lähitavoitteena on kesällä 2016 ensimmäiset aikuisten arvokilpailut ja uudet ennätykset, EM-kilpailut Amsterdamissa sekä olympialaiset Riossa. Sinne tulosraja on 71 metriä. Pitkän tähtäimen tavoitteenani on pysyä terveenä ja kasvaa urheilijana kohti aikuisten arvokilpailumitaleja – ja vuoden 2020 Tokion olympialaiset.

Parhaat saavutukset:
Aikuisten SM 2015