Karjalan Liitto

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Sotiemme historiaa -luentojen toisella kerralla kuullaan  mm. vuosien 1917-1918 kansalaissodasta, Viipurista ja Mannerheimista. Kansainvälisesti palkitun Sotasampo-hankkeen esittely avaa kuulijoille uusia näkökulmia sotien tarkasteluun vaikkapa omalta kotikoneelta. Sotasampo on internetpalvelu, johon on yhteistyöverkostona koottu Suomen talvi- ja jatkosotaan liittyvät keskeiset tietoaineistot.

Sinne on tallennettu mm. puolustusvoimien 160 000 autenttista valokuvaa, Kansallisarkiston tietokanta sodissa menehtyneistä 95 000 sotilaasta, kymmenet tuhannet sotapäiväkirjat, Suomen Sotahistoriallisen Seuran ja Bonnierin julkaisemat tuhannet Kansa taisteli -lehden artikkelit verkossa, kymmenet tuhannet luovutetun alueen paikat ja historialliset Karjalan kartat. Sotasampo-palvelu: http://sotasampo.fi.

Osallistumismaksu: 1 kerta 15 € / Karjala-kortilla ja muutoin 20 €.

Osallistuminen sekä 8.11. ja 15.11. (2 kertaa) 20 € / Karjala-kortilla, muutoin 30 €. Maksut paikan päällä.

Ohjelma (muutokset mahdollisia):

Keskiviikko 15.11.

FT, dosentti Teemu Keskisarja käsittelee aihetta Mannerheimin ja Viipurin kohtaloita 1917-1918 ja Aalto-yliopiston professori Eero Hyvösen aiheena on Sotasampo - talvi- ja jatkosota semanttisessa webissä (internetportaali).

Tilaisuuden järjestää Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.

Karjalan Liitto

RGB-iso