Karjalan Liitto

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Lasten open stage, piirakkapaja, teatteria, äänellä itkua

Karjalatalon Taiteiden yötä vietetään alkuillasta. Luvassa on monipuolinen ohjelmasetti, jossa kaikenikäiset pääsevät osallistumaan. Luvassa on lasten open stage, esiintymistila, joka on auki pitkin iltaa. Innostuneet pikkutalentit voivat käydä esittämässä oman minishownsa oli se sitten tanssia, laulua, taikatemppuilua tai jotain muuta. Piirakkapajassa kaikenikäiset saavat sormituntumaa piirakan tekoon. Luvassa on myös askartelua.

Äänellä itkua ja teatteritreeniä

Äänellä itkijät ry pitää itkutyöpajaa Särkyneitten sydänten majatalossa. Sinne voi tulla tekemään oman itkunsa ja purkaa tuntojaan itkun muotoon. Karelia-kuoro ilahduttaa kuorotuokiolla.

Karjalainen Näyttämö treenaa tulevan vuoden Suomen hevonen –produktiota Hannele Martikaisen ohjauksessa. Yleisö voi tulla seuraamaan näytelmän harjoituksia.

Interaktiivista teatteria karjalan kielellä

Karjalan kielen pajassa klo 18 on Lohjan Karjalaseuran karjalan kielen kerhon esittämä Simo Härkösen pienoisnäytelmä Karjalaisten praasniekkojen pitojuhla. Näytelmä on sovitettu interaktiiviseksi, jolloin myös katsojat voivat osallistua mielipitein esitykseen ja tulla mukaan piirileikkiin ja yhteislauluihin. Näytelmän kesto on noin ½ tuntia. Näytelmän jälkeen keskustellaan karjalan kielestä. Katsojat saavat suomenkielisen version näytelmän käsikirjoituksesta esityksen keston ajaksi.

Lisäksi voi tutustua Karjalatalon Suomen itsenäisyys ja Karjala -kesänäyttelyyn, joka on avoinna 25.8. asti, ke-pe klo 12-18. Vapaa pääsy.

Taiteiden yön järjestää Uudenmaan karjalaisseurojen piiri, Karjalan Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.Opintokeskus Sivis

Itkijä Pirkko Fihlman. Copy Elina Orpana/Karjalan Liitto ry
Äänellä itkijät ovat mukana Taiteiden yössä. Pirkko Fihlman esittää itkun. Kuva Elina Orpana.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy