Karjalan Liitto

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Vuoksen vesistön historiaa ja merkitystä Karjalankannaksen väestölle viime vuosisatoina pohditaan iltapäivän  mittaisessa seminaarissa. Professori Matti Saarnisto esitelmöi Vuoksen vesistön synnystä ja vaiheista jääkauden jälkeen. Pitäjäseuroille tarjotaan mahdollisuus oman aineistonsa esittelyyn seminaarin yhteydessä. Lisätietoja saa Metsäpirtti-seuran puheenjohtajalta Kalevi Hyytiältä, kalevi.hyytia@metsapirtti.net.

Kuuluisan metsäpirttiläisen valokuvaajan Filemon Kuopan valokuvanäyttely on nähtävillä seminaaripäivän ajan. Filemon Kuoppa oli itseoppinut kuvaaja, jonka uran huipennus oli v. 1931, kun hänen ottamansa kuva valittiin Suomen parhaaksi ja kuva lähetettiin Kodakin kansainväliseen valokuvauskilpailuun Geneveen. Siellä kuva voitti erikoiskunniapalkinnon.

Karjalankannakselta on evakkomatkan vaikeuksista huolimatta säilynyt satoja  henkilö- ja maisemakuvia.

Karjalatalolla tullaan näkemään vuoden 1931 paras kuva, palkittu kuvasarja Laatokan kalastajista ja maisemakuvia Metsäpirtistä ja Taipaleenjoen ja Suvannon varrelta.

Päivän ophjelmasta lisää tammikuussa 2018.

Tallenna kalenteritiedosto

Tulosta sivu