Karjalan Liitto

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Karjalaiset käspaikat ovat iättömän kauniita kirjontoja, joissa perinteisesti punaiset linnut ilakoivat ja kukat kurkottelevat puhtaan valkoisella taustalla. Käspaikat, elämänliina ja pyyheliina, ovat kuuluneet karjalaiseen, erityisesti ortodoksiseen, kulttuuriin syntymästä kuolemaan, mutta ne innostavat kaikkia käsityöihmisiä.

Kirjontaan on useita eri tekniikoita ja viikonlopun mittaisella kurssilla tutustutaan niistä suosituimpiin eli nurjattomaan etupistoon, virkkauskirjontaan ja revinnäisiin. Pienten kokeilujen kautta on mahdollista edistyä kirjomaan pientä käspaikkaa.

Vasta-alkajille edetään sopivan hitaasti ja edistyneet pääsevät eteenpäin omissa projekteissaan. Opettaja tuo paljon erilaisia malleja sekä työhön tarvittavat materiaalit (neulat, virkkuukoukut, langat ja kankaan). Sopii peruskurssin jo käyneille tai aloittelijoille.

Oman kirjontakehyksen voi ottaa varmuuden vuoksi mukaan, jos lainakehykset loppuvat kesken. Myös hyvät silmälasit ja suurennuslasit voivat olla kurssilla avuksi.

Kurssin kouluttajana on kansa- ja käsityötieteilijä Laura Hämäri.

Kurssiaika ja -paikka: la-su 2.-13.12.2017 klo 10-16 Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki

Hinta: Karjala-kortilla 90 € ja muille 105 €. Hintaan sisältyy opetus, materiaalit, lounas ja kahvit molempina päivinä.

Ilmoittautuminen: 16.11. mennessä Karjalan Liittoon, p. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi. Osallistujille lähetetään vahvistuskirje ja tarkka ohjelma.

Peruutusehdot: Kurssi toteutuu, jos osallistujia on riittävästi.

Jos osallistuja peruuttaa osallistumisensa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, veloitamme järjestelykuluina 20 euroa/kurssipäivä.

Kurssin järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa. Muutokset mahdollisia.

RGB-iso

Tulosta sivu