Karjalan Liitto

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Karjalaiset käspaikat ovat iättömän kauniita kirjontoja, joissa perinteisesti punaiset linnut ilakoivat ja kukat kurkottelevat puhtaan valkoisella taustalla.  Käspaikat, elämänliina ja pyyheliina, ovat kuuluneet karjalaiseen, erityisesti ortodoksiseen, kulttuuriin syntymästä kuolemaan.

Kirjontaan on useita eri tekniikoita ja viikonlopun mittaisella kurssilla tutustutaan huolella niistä yhteen, nurjattomaan etupistoon. Pienen harjoittelun kautta siirrytään varsinaisen työn tekemiseen eli kapean talkookäspaikan kirjomiseen. Opettaja tuo paljon erilaisia malleja sekä työhön tarvittavat materiaalit (neulat, langat ja kankaan).

Oman kirjontakehyksen voi ottaa varmuuden vuoksi mukaan jos lainakehykset loppuvat kesken. Myös hyvät silmälasit ja suurennuslasit voivat olla kurssilla avuksi.

Kurssin kouluttajana on kansa- ja käsityötieteilijä Laura Hämäri.

Kurssiaika ja -paikka: la-su 6.-7.5.2017 klo 10-16 Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki

Hinta: Karjala-kortilla 90 € ja muille 105 € euroa. Hintaan sisältyy opetus, materiaalit, lounas ja kahvit molempina päivinä.

Ilmoittautuminen:  20.4.2017 mennessä Karjalan Liittoon, p. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi. Osallistujille lähetetään vahvistuskirje ja tarkka ohjelma. Kurssi toteutuu, jos osallistujia on riittävästi.

Muutokset mahdollisia.

Kurssin peruutusehdot: Kurssi järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävästi. Jos osallistuja peruuttaa osallistumisensa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, veloitamme järjestelykuluina 20 euroa/kurssipäivä.

Kurssin järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

RGB-iso

Tulosta sivu