Karjalan Liitto

Kalevalan ja karjalaisuuden päivän juhla

28.2.2017 klo 18

Perustiedot
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki
Kuvaus

Kalevala ajassamme

Tervetuloa mukaan laulajien, tarinoitsijoiden ja itkijöiden yhdessä kehräämään elämänilon, haikeuden ja oivallusten juhlaan Kalevalan ja karjalaisuuden päivänä tiistaina 28.2. klo 18.

Noin tunnin kestävässä tilaisuudessa pohditaan, miten Kalevala elää ajassamme ja miten kalevalaiset perinteet tuodaan tähän päivään. Tilaisuuden monipuolisen ohjelman tuottaa Äänellä Itkijät ry.  Vuorovaikutteisessa tilaisuudessa kuullaan Kalevalan mytologiaan liittyvää runoutta lausuntataiteilija Susanna Aarnion ja kansanperinteen tutkija Tuula Onta-Malmivuon esittämänä, rehtori Virve Kallio tutustuttaa kalevalaiseen vuorolauluun ja sitä pääsee yleisökin kokeilemaan.

Itkut ovat tärkeä osa hääperinnettämme ennen ja nyt. Itkukouluttaja Riitta Excell lausuu loitsun hääparille ja Äänellä itkijät ry:n puheenjohtaja Pirkko Fihlman esittää hääitkun – kenties Väinämöinenkin on paikalla. Karjalan Liiton tervehdyksen tuo liiton puheenjohtaja Marjo Matikainen-Kallström.

Muutokset mahdollisia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Juhlan järjestävät Karjalan Liitto, Äänellä Itkijät ry ja Opintokeskus Sivis.

Tilaisuus on Karjalatalolla, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy