Karjalan Liitto

Kuvaus

Itsenäinen Suomi on myös sukujen Suomi

Kadonneiden sukulaisten jäljillä -seminaari 2.12.2017

Sukuseurojen keskusliiton ja Karjalan tasavallan Kansallisen arkiston Suomi 100 -yhteistyöhankkeen seminaari Kadonneiden sukulaisten jäljillä pidetään Helsingissä Karjalatalolla 2.12.2017. Seminaarin järjestelyissä on mukana myös Karjalan Liitto ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto KSYL.
Monet suomalaiset ovat kadottaneet sukulaisiaan muutoissa eri paikkakunnille ja toisiin maihin. Sukulaisia on myös kadonnut monien sotien melskeissä.
Sukuseurojen keskusliitto ja Karjalan tasavallan kansallisarkisto ovat lähteneet kadonneiden sukulaisten jäljille. Yhteisprojektin tarkoituksena on auttaa sukulaisiaan etsiviä löytämään tietoja eri arkistoista ja muista lähteistä Suomesta ja Venäjältä sekä muista maista.

Projektin tavoitteena on saattaa yhteen kadonneita sukulaisia, mutta myös kaikkia hankkeen avulla sukujaan tutkivia. Yhteisessä seminaarissamme on useita mielenkiintoisia esitelmiä ja päivän päätteeksi juhlimme kaikki yhdessä 100 vuotiasta Suomea musiikkiesitysten ja kakkukahvien kera. Esitelmöitsijöinä mm. professori Juha Pentikäinen, historioitsija ja tietokirjailija Ira Vihreälehto ja Karjalan tasavallan kansallisarkiston johtaja Olga Zharinova. Seminaarin avaa Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton puheenjohtaja Kirsi Mononen.
Seminaarin ohjelma julkistetaan lokakuun alussa.
Lämpimästi tervetuloa mukaan koskettavien tarinoiden pariin!

Kahvitarjoilun vuoksi ennakkoilmoittautumiset:
Karjalan Liitto, toimisto(at)karjalanliitto.fi