Karjalan Liitto

Perustiedot
Portaanpään opisto, Lapinlahden kuvataidelukio, Lapinlahti
Kuvaus

Lapinlahdella järjestettävät päivät alkavat lauantaina 10.3. klo 13 seminaarilla. Iltaohjelmassa on virsi-ilta ja vigilia klo 17.30. Yhteinen tsuajuilta on klo 20. Lauantaina klo 18.30 käynti taidemuseo Eemilissä, Halosen taiteililijasukua esittelevässä museossa. Sunnuntaina 11.3. järjestetään messu ja liturgia sekä talvisodan päättymisen muistotilaisuus. Hengellisten päivien teemana on Karjalan kirkko- ja luostariarkkitehtuuri ja evakuoitu kirkkoesineistö.

Lauantain seminaarissa puhujina ovat mm. professori Heikki Hanka (JYU), Joensuun piispa Arseni, joiden esitysten aiheina on mm. luovutetun Karjalan kirkkoarkkitehtuuri ja kirkkointeriöörit liturgian kuvana. Mukana ovat myös piispa Seppo Häkkinen, arkkipiispa Leo ja katolisen kirkon edustaja. Seminaarin puheenjohtajana on Karjalan Liiton hengellisen toimikunnan puheenjohtaja, TT Hannu Kilpeläinen.

Sunnuntain ohjelmassa klo 10 on messu Lapinlahden luterilaisessa kirkossa ja liturgia Kaikkien Pyhien kirkossa. Lounasta tarjoillaan klo 11.30 Lapinlahden kuvataidelukiolla. Talvisodan päättymisen muistotilaisuus alkaa klo 13 samassa paikassa. Musiikkia esittää Lapinlahden sinfoniakvartetti. Puheenvuoron käyttävät piispa Seppo Häkkinen, arkkipiispa Leo ja katolisen kirkon edustaja.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Tilaisuudet järjestetään Lapinlahden kirkoissa, Portaanpään kristillisellä opistolla, Lapinlahden kuvataidelukiolla ja Jussinpihan palvelukeskuksessa. Lauantaina ja sunnuntaina on yhteiskuljetus Portaanpään opiston ja Lapinlahden keskustan kirkkojen sekä eri kohteitten välillä.

Päivät järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Karjalaisseurojen Kuopion piirin, Lapinlahden luterilaisen ja ortodoksisen seurakunnan ja opintokeskus Siviksen kanssa.

MAJOITUSVARAUKSET:

Majoitusta on tarjolla Portaanpään kristillisellä opistolla. Varaukset: puh. 017 272 0900 tai toimisto@portaanpaa.fi.

Hinnat:

Majoitus/hlö/yö/päärakennus                     25,00 €

(suihku ja wc käytävällä, huoneet remontoitu v. 2015, yksi huoneisto omalla suihkulla ja wc:llä)

Majoitus/hlö/yö/ rivitalo                                25,00 €

(soluasuntoja, wc huoneessa, suihku solussa)

Majoitus/hlö/yö/ Uusi asuntola 35,00 €

(huoneessa wc, suihku ja tv, huoneet 1-3 hh)

Talon liinavaatteet                                         10,00 €

Ruokailu opistolla:

Aamiainen                  5 € (klo 7.00-9.00)

Lounas                       8 € (lauantaina klo 11.00-13.00)

Kahvi + pulla              4 € (lauantaina klo 14.30)

Päivällinen               12 € (lauantaina klo 16.30)

Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Katso lisää: Portaanpään kristillinen opisto

Lisätietoja hengellisistä päivistä: Hannu Musakka, htmusakka@gmail.com; p. 050 327 1245.

Kirkko 3_Lapinkahti
Lapinlahden luterilainen kirkko.