Karjalan Liitto

Taiteiden yö Karjalatalolla

Aika: 24.8.2017 klo 17.00-20.00
Paikka: Karjalatalo, Käpylänkuja 1, Helsinki

Lasten open stage, piirakkapaja, teatteria, äänellä itkua

Karjalatalon Taiteiden yötä vietetään alkuillasta. Luvassa on monipuolinen ohjelmasetti, jossa kaikenikäiset pääsevät osallistumaan. Luvassa on lasten open stage, esiintymistila, joka on auki pitkin iltaa. Innostuneet pikkutalentit voivat käydä esittämässä oman minishownsa oli se sitten tanssia, laulua, taikatemppuilua tai jotain muuta. Piirakkapajassa kaikenikäiset saavat sormituntumaa piirakan tekoon. Luvassa on myös askartelua.  Ennakkoilmoittautumiset lasten open stageen: ornouti@gmail.com

klo 17-20 Piirakkapaja, ala-aula
klo 17.00-20.00 Askartelua, ala-aula
klo 17.30-20.00 Lasten open stage, ala-aula

Äänellä itkua ja teatteritreeniä

Äänellä itkijät ry pitää itkutyöpajaa Särkyneitten sydänten majatalossa. Sinne voi tulla tekemään oman itkunsa ja purkaa tuntojaan itkun muotoon. Karelia-kuoro ilahduttaa kuorotuokiolla.

Karjalainen Näyttämö treenaa tulevan vuoden Suomen hevonen –produktiota Hannele Martikaisen ohjauksessa. Yleisö voi tulla seuraamaan näytelmän harjoituksia. Taidevalokuvaaja Carmen Tomas esittelee uutta kirjaansa Lapset aikasillalla, lukutuokioita.

klo 17-20 Särkyneiden sydänten majatalo, Takkahuone, 4. krs
klo 17.30-20.00 Suomen hevosen harjoitukset, Laatokka-sali, 2. krs
klo 18.00 Karelia-kuoron musiikkihetki, juhlasali
klo 19.00 Carmen Tomas esittelee Lapset aikasillalla -teosta, lukutuokiot, 1. krs

Interaktiivista teatteria karjalan kielellä

Karjalan kielen pajassa klo 18 on Lohjan Karjalaseuran karjalan kielen kerhon esittämä Simo Härkösen pienoisnäytelmä Karjalaisten praasniekkojen pitojuhla. Näytelmä on sovitettu interaktiiviseksi, jolloin myös katsojat voivat osallistua mielipitein esitykseen ja tulla mukaan piirileikkiin ja yhteislauluihin. Näytelmän kesto on noin ½ tuntia. Näytelmän jälkeen keskustellaan karjalan kielestä. Katsojat saavat suomenkielisen version näytelmän käsikirjoituksesta esityksen keston ajaksi.

klo 18.00-19.00 Karjalaisten praasniekkojen pitojuhla -pienoisnäytelmä ja keskustelua karjalan kielellä, Sortavala-sali
klo 17.00-20.00 Suomen itsenäisyys ja Karjala -kesänäyttely, juhlasali

Lisäksi voi tutustua Karjalatalon Suomen itsenäisyys ja Karjala -kesänäyttelyyn, joka on avoinna 24.8. klo 20 asti. Näyttely jatkuu 25.8. asti, ke-pe klo 12-18. Vapaa pääsy.

Taiteiden yön järjestää Uudenmaan Karjalaisseurojen piiri Karjalan Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.

RGB-iso

Tulosta sivu