Matka Mikkelin maakunta-arkistoon

08.09.2018

Arkistomatka Mikkelin maakunta-arkistoon

Mikkelin maakunta-arkistossa säilytetään muun muassa entisen Viipurin läänin asiakirjoja ja luovutetun alueen luterilaisten ja ortodoksisten seurakuntien kirkonkirjoja. Karjalan Liitto järjestää tutustumismatkan maakunta-arkistoon lauantaina 8.9.2018. Päivän aikana tutustutaan henkilöhistoriallisiin lähteisiin, omistusoikeuteen liittyvään arkistoaineistoon, tuomiokuntien arkistoon sekä Karjala-tietokantaan. Arkistomatkalle lähdetään bussilla Helsingistä klo 7 ja ajetaan Lahden kautta Mikkeliin. Paluu Helsinkiin n. klo 19. Hintaan sisältyy matkat bussilla, opastettu arkistokierros ja arkistoaineistoon tutustumista sekä lounas Kenkäverossa. Meno- ja paluumatkalla kahvitauko (omakustanteinen) sopivassa paikassa.

Matkan jäsen- ja normaalihinta Helsingistä 90/100 euroa, Lahdesta 60/70 euroa. Muutokset mahdollisia. Ilmoittautumiset 17.8.2018 mennessä Karjalan Liittoon, toimisto@karjalanliitto.fi, puh. 09 7288 170. Matka toteutuu, jos ilmoittautujia on vähintään 20 henkeä.  Tarkempia tietoja Karjalan Liitosta, toimisto@karjalanliitto.fi.

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Ilmoittautumislomake