Valittu määrä ylitti varastosaldon

Ladataan...

Kirjaudu

Unohtuiko salasana?

Mikäli et löydä etsimääsi tuotetta verkkokaupastamme, voit tiedustella sitä meiltä numerosta 09 7288 170 tai toimisto(at)karjalanliitto.fi

Talvisodan puolustusministeri Juho Niukkanen

34,00€ 30,91€

Juho Niukkanen oli 1920- ja 1930-luvuilla vaikutusvaltaisimpia parlamentaarikkojamme, jolle poliittinen toiminta oli ammatti ja intohimo. Hän sattui olemaan puolustusministerin paikalla 1930-luvun jälkipuoliskolla ja talvisodan syttyessä.

Talvisodasta tuli Niukkasen kohtalo ja poliittisen uran jakolinja. Tästä 105 päivän kansallisesta koettelemuksesta Kirvussa ja Tuusulassa asunut Niukkanen ei toipunut - ei poliittisesti eikä henkisesti. Mitä tapahtui? Miksi ei toipunut? Timo Mikkilän teos etenee kuin jännityskertomus, jonka keskiössä riehuu tyylillään tahtopoliitikko, tarvittaessa kovaotteinen ja -ääninenkin. Toimintatapansa seurauksena Niukkasesta tuli persoona, jonka energisyyttä ja poliittista pelisilmää eivät edes vastustajatkaan voineet kieltää. Tämä on tarina Suomen ensimmäisestä täysverisestä ammattipoliitikosta.

Tietoa toimituksesta