Paavolaisten sukuseura ry

Karjalan Liitto

Karjalan kannakselta hajalle ympäri maata

Paavolaisten sukuseura on perustettu luovutetun Karjalan Kivennavan Vuottaalla kesäkuun 19. päivänä vuonna 1936. Seura on yksi vanhimmista talonpoikaisen suvun hankkeista tavoittaa piiriinsä kaikki suvun jäsenet.

Perustamisen hetkellä ehkä uskottiin entistä suuremmoisemman ajan olevan koittamassa isänmaalle ja Karjalan kannakselle. Toisin kuitenkin kävi. Seuraa tarvittinkin yhdyssiteeksi eri puolille maata hajaantuneen evakko-suvun jäsenten välillä.

Uusi sukupolvi on taas astumassa 74- vuotiaan seuran piiriin. Entinen Karjala ei ole enää omin silmin nähtyä, ja siellä syntyneet ovat yhä harvalukuisemmin kertomassa ennen käsin kosketeltavista tapahtumista.

Sukukokous 29.6.2012

SUKUKOKOUS PIETARISSA 29.6.2012

Kesän 2012 sukukokous pidettiin Paavolaisten syntysijoilla, Nevanlinnan rantaniityillä, nykyisessä Pietarissa. Majoitus ja kokous hotelli Oktjabrskassa sujuivat hyvin, eikä kuvakaan unohtunut, junan lähtöön Pietarin asemalla on vielä hyvin aikaa. Järjestelyjä Pietarissa hoitanut (Pietarin) Pekka on tässä piilossa jonkun takana. Puheenjohtaja Tampereen Pekka neljäntenä vasemmalta, ja hänestä oikealla valkoisessa puserossa tuore kunniajäsen Raija Valonen.

Pekka Paavolainen
pave.paavolainen@luukku.com