Valittu määrä ylitti varastosaldon

Verraton Virolainen

25,00€ 22,73€

Verraton Virolainen

Raudanluja valtiomies ja verraton veijari!

Johannes Virolainen (1914–2000) astui politiikkaan talvi- ja jatkosodan jälkeen, jolloin alkoi työ karjalaisten asuttamiseksi Suomeen ja taistelu maan säilyttämiseksi itsenäisenä. Hän nousi kylmän sodan ajan vakioministeriksi, vaikutti keskeisesti politiikan suuntaan ja hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseen. Maajussi-imagon taakse kätkeytyi raudanluja kansainvälisen tason parlamentaarikko, joka haki poliittisen voimansa kansasta ja aatteesta eikä lannistunut vastusten edessä – ei Kekkosen eikä Tehtaankadun. Virolaisen elämänkaaren ohella kirja valottaa myös hänen kansainvälistä roolia kylmän sodan maailmassa siltä osin, mistä Virolainen itse vaikeni.
Rennon maajussi-imagon takaa paljastuu raudanluja parlamentaarikko, joka ei lannistunut Kekkosen eikä Tehtaankadun edessä.

Filosofian tohtori Kati Katajisto (s. 1974) on historiantutkija, joka on tutkinut 1700-luvun talonpoikia, 1800-luvun alun eliitin suomalaiskansallisen identiteetin muodostumista ja kunnallispolitiikkaa itsenäistymisen ajan alussa.

Tietoa toimituksesta