Sortavala-seura Helsinki ry

Karjalan Liitto

Sortavala-seura Helsinki kokoontuu Karjalatalossa

Vuoden 2016 tapahtumat

3.2.2016 Sortavala-ilta. Rautatie ja rautatieläisiä Sortavalassa. Riitta Pennanen ja Reino Halonen esittivät Kronikan Sortavalan rautatieläisistä, joka lisäsi kiinnostavuutta ja toi läheisyyttä rautatieläisiin yksilöinä. Mielenkiintoinen ja mukava esitys. Läsnäolijoita enemmän kuin pitkään aikaan! Läsnä oli 40 henkilöä.

24.2.2016 teatterimatka Lahteen. Eeva Kilpi, Evakkotytön tarina. Teatterimatka onnistui yli odotusten, ts. näytelmä oli meistä mukanaolleista paljon parempi, mitä HS:n arvostelijat antoivat ymmärtää. Paluumatkalla bussissa leijaili myhäilevä tyytyväisyyden henki. Eini Karhulahdelle kiitokset matkan ideoinnista, organisoinnista ja Eeva-Kilpi esitteestä. Mukana 43 henkilöä.

9.3.2016 Kevätkokous.  Kevätkokous sujui joutuisasti Reino Halosen toimiessa kokouksen puheenjohtajana. Jäsentilaisuudessa Reijo ja Erkki Lamberg kertoivat  ”Lambergit Riekkalan saaresta”. Esitys oli sisällöllisesti mielenkiintoinen. Lisänä olleet kartat ja kuvat havainnollistivat aihetta hyvin. Keskusteluun olisi toivottu lisää aikaa. Läsnä oli 35 henkilöä.

13.4.2016 Sortavala-ilta. Aiheena oli Sortavala-elokuvat sekä Erkki Kokon pitämä esitys  sukukirjastaan  ”Pois pit lähtii ka hyvin käv”. Elokuvat olivat kiinnostavia ja niistä saatiin mukavaa palautetta. Lisäksi esitettiin video Alpo Hukan perheen matkasta Sortavalaan. Sen esittämisestä annettiin erityisen paljon kiitoksia, olihan odotettavissa Alpo Hukan 100-vuotissyntymäpäivä, joka ei kumminkaan voinut toteutua.  Erkki Kokon esitys oli mielenkiintoinen. Se olisi vaatinut oman Sortavala-iltansa. Läsnä oli 28 henkilöä.

7.9.2016 Sortavala-ilta.  Varatuomari Pentti Lehtola  kertoi perintöasioista otsikolla Kuka perii, mitä perii, jos perii. Läsnä oli  20 henkilöä, joista naisia oli 12, miehiä 8.  Esitys oli suppeahko, lähinnä perimisen perusasioita. Se herätti kuitenkin vilkkaasti kysymyksiä.  Aihe poikkesi Sortavala-aiheesta.

5.10.2016 klo 18 Laatokka-sali

Äijästi Karjalaa ja sen historiaa: Kirjailija Lempi Jääskeläinen ja otteita hänen teoksistaan.

Äijästi Karjalaa ja sen historiaa. Kirjailija Lempi Jääskeläinen Oili Parjon esittelemänä ja otteita hänen tuotannostaan kirjallisuuspiirin jäsenten esittämänä.  Läsnä oli 30 henkilöä, joista 7 miestä. Monet kuulijat kiittelivät esitystä. Aili Kytökivi kirjoitti illasta jutun sekä Karjala-lehteen että Jaakkiman Sanomiin. Reino Halonen lähetti kuvat juttuihin.

Ke 9.11. 2016 klo 18 Sortavala-sali

Syyskokous sekä esitelmä: Boris Saltikoff: Laatokan geologia.

Geologi Boris Saltikoff kertoi Laatokan geologiasta. Esitelmä oli ”kiinnostava, valaiseva, kiehtova ja uutta tietoa antava”.  Läsnä oli 22 henkilöä, joista 8 miestä.

Su 11.12.2016   klo 14   Yläsali

Joulujuhla. Reijo Pajamo laulattaa joululauluja. Riisipuuro ja joulukahvit.

Joulujuhla oli tunnelmallinen ja tarjoilu erinomaista. Juhlayleisö laulaa mielellään ja todella komeasti. Perinteisten arpajaisten jälkeen lopuksi kuultiin joulunsanomaa.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy