Karjalan Liitto

Orimattilan Karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2013

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 19 henkilöä.

Hallitus kokoontui 7 kertaa, kokouksiin osallistui keskimäärin 80% hallituksen jäsenistä.

Seuraa edusti piirin kevätkokouksessa Kari Miromäki ja syyskokouksessa Ismo Junna.

Kaatuneiden muistopäivä 19.5.2013. Muistomerkillä käynti. Lipunkantaja Pentti Anttonen.

Seura järjesti Kirvu-juhlan 11.8.2013. Ensin oltiin Orimattilan kirkossa, laskettiin seppeleet Karjalaan jääneiden muistomerkille, sekä Sankarihaudalle, laskijoina Kari Miromäki, Heli Kuisma, Ismo Junna ja Pirjo Rantalainen. Päiväjuhla Orimattilan Seurakuntakodilla, osallistujia n. 270 henkilöä. Ohjelma: Karjalaisten laulu yhdessä. Tervehdyspuhe, Orimattilan Karjalaisten puheenjohtaja Kari Miromäki. Seurakunnan tervehdys, kirkkovaltuuston puheenjohtaja Pertti Laaksonen. Musiikkia, perhe Kuusisto. Juhlapuhe, Karjalan Liiton puheenjohtaja Marjo Matikainen-Kallström. Kirvu-kuoro, johtajana Kimmo Puunenä. Kahvitauko, Karjalan kunnailla laulu yhdessä. Balladi huivista ja napista, Kirvu-kuoro, säestys Jarno Kuusisto. Karjalaisten juurien merkitys, rovasti Päivi Sipponen. Musiikkia, perhe Kuusisto. Ansiomerkkien jako. Tervehdykset. Lausuntaa, Pentti Tomminen. Virsi 462, 1-3 Soi kunniaksi Luojan yhdessä. Ohjelman juonto Hannele Inkinen.

Piirin kirkkopyhä 24.11.2013 Ristin kirkossa. Lipun kantajana Ismo Junna.

Osallistuttiin 6.12.2013 Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lipunkantajana Pentti Anttonen, seppeleen lasku Ismo Junna, airueet Leena Brusila ja Pirjo Rantalainen.

Joulupuurojuhla 9.12.2013 Seurakuntakodilla, osallistujia n. 70 henkilöä. Ohjelma: Tervetulosanat / puuropuhe Risto Ahola. Hopeakuoro laulaa, johtajana Lari Kettunen. Seurakunnan tervehdys, kappalainen Hannu Rantala. Lausuntaa Irmeli Pöllänen. Emäntien kutsulaulu puurolle. Joululauluja yhteislauluna. Arpojen myynti, Veikko Karjalainen.

Poisnukkuneiden Kirvulaisten siunaustilaisuuksissa Kirvun kirkon kelloa soittamassa on ollut Ismo Junna.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan, sihteeri on lähettänyt heille onnittelukortit.

Naistoimikunta on huolehtinut tilaisuuksien kahvitarjoilusta, josta heille kiitokset.

Joulukannel-lehtiä myytiin 40 kpl.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Seuran syyskokouksessa ei pystytty valitsemaan seuralle uutta puheenjohtajaa vuodelle 2014. Puheenjohtajan valinta päätettiin siirtää ylimääräiselle yleiselle kokoukselle vuoden 2014 puolelle.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2012

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 19 henkilöä joka on 1 vähemmän kuin edellisvuonna.

Hallitus kokoontui 4 kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin 80% hallituksen jäsenistä.

Kari Miromäki edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa oli Kari Miromäki.

Piirien välisiin pilkkikilpailuihin osallistui mm. Veikko Karjalainen, Mauri Inkinen, Irma Inkinen, Raimo Näveri ja Tapio Kuisma sekä monia muita. Seuramme kahmi menestystä.

Karjalanliiton kesäjuhlille Lahdessa osallistui meiltä runsaasti talkooväkeä järjestelyihin.

Kari Miromäki on edustanut 10 kertaa vuoden aikana seuraa Lahden piirinhallitukasen kokouksissa.

Sihteeri käynyt onnittelemassa myöhässä Kaarina Saikkosta merkkipäivänsä johdosta.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 35 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Markku Jaakonsaari, Leena Brusila ja Pirjo Rantalainen airueina Taisto Siira laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

3.12 Ohjelmatoimikunta kokoontui ennen joulujuhlaa Rauni Torniaisella suunnitellen juhlan ohjelman.

14.12 Joulujuhla seurakuntakodilla osallistujia n.60 henkeä.Juhlan ohjelma monipuolinen Veikko Karjalainen myi arpoja puuro maistui. Seurakunnan edustajana Outi Vainio. Artjärveläisten runoryhmä esiintyi. Naiskuoro esiintyi. Tarja haataja esitti yksinlaulua. Esiintyjille ojennettiin kiitoskynttilät. Kari Miromäki piti tervetuliaispuheen ja Rauni Torniainen lausui loppusanat.

Pois nukkuneiden Kirvulaisten siunaustilaisuuksissa Kirvun Kirkon kelloja on ollut soittamassa Ismo Junna.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan sihteeri on lähettänyt heille onnittelukortit.

Naistoimikunnalla oli vaiherikas vuosi, heillä oli järjestettävänä, Joulujuhla sekä kokouksien kahvitukset. Joista heille SUURET KIITOKSET!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse. Kiisselin hapatuspaikan puutteen vuoksi oli kiisselijuhlat pakko perua mutta tulevana toimintavuonna ollaan saatu lupa Merosen Juhalta hapattaa kiisseli laillisessa paikassa.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Voitettiin Karjalanliiton Karjalan malja!

Urheilutoimikunta: Ei toimintaa 2012.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2011

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 20 henkilöä joka Yhtä paljon kuin edellisvuonna.

Hallitus kokoontui 2 kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin60% hallituksen jäsenistä.

Pertti Kuosa edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa oli Ismo Junna.

14,5 Hannu Henttonen oli Karjalan Liiton liittokokouksessa Kirvu Säätiön edustajana.

29,6 Pidettiin Junnalla palaveri laulujuhlien järjestelyistä.

13-14.8 Olimme mukana Kirvun laulujuhlien järjestelyissä. Rauni Torniainen hoiti kuoron joka lauloi juhlissa. Kuoro sai kokoontua seurakunnan tiloissa veloituksetta. Ismo Junna piti puheen sankarihaudalla. Kuoro lauloi yhdessä kirkkokuoron kanssa sankarihaudalla. Kirkkokahvit oli seurakuntakodilla.

Pertti Kuosa on edustanut 7 kertaa vuoden aikana seuraa Lahden piirinhallitukasen kokouksissa.

14.10 Hannu Henttonen oli seminaarissa karjalatalolla.

Osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Pentti Anttonen ja kukkaset laski Pertti Kuosa.

11.9 Pidettiin perinteinen 42. perättäinen kiisselisunnuntai Seurakuntakodissa mukana oli n.50 henkilöä. Ennen juhlia heitettiin kyykkää.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 7 kpl.

11.12Karjalanliiton kehittämisseminaari Lahdessa mukana Ismo Junna.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa  kantajana Pentti Anttonen, Marja Leena Anttonen, Ismo Junna ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Ohjelmatoimikunta kokoontui ennen joulujulaa Rauni Torniaisella suunnitellen juhlan ohjelman.

9.12 Joulujuhla seurakuntakodilla osallistujia n.50 henkeä.Juhlan ohjelmassa naiskuoro Tarja Haatajan johdolla ja 7 veljeksen jouluaaton vietosta kertoi Irmeli Pöllänen. Sirkka Mattila kertoi lapsuuden Joulusta. Pappina Tuomas Niskanen. Rauni Torniainen toimi juontajana. Emännät kutsuivat laulaen puurolle. Ismo Junna toivotti väen tervetulleeksi. Lisäksi oli yhteislaulua.

Pois nukkuneiden Kirvulaisten siunaustilaisuuksissa Kirvun Kirkon kelloja ovat olleet soittamassa Ismo Junna, Martti Ovaska ja Aulis Brusila.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä, kiisselikestit, Joulujuhla sekä kokouksien kahvitukset. Joista heille SUURET KIITOKSET!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Urheilutoimikunta: Ei toimintaa 2011.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2010

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 20 henkilöä joka oli 3 henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui 2 kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin70% hallituksen jäsenistä.

Piirien välisiin pilkkikilpailuihin osallistui Veikko Karjalainen, Mauri Inkinen, Irma Inkinen, Raimo Näveri ja Tapio Kuisma.

Pertti Kuosa on edustanut 8 kertaa vuoden aikana seuraa Lahden piirinhallitukasen kokouksissa.

13.11 Hannu Henttonen oli seminaarissa karjalan hautausmaiden suojeluhankeesta.

Osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Pertti Kuosa ja kukkaset laski Raili Kuosa.

4.9 Perustaja jäsenen ja entisen puheenjohtajan Reino Armisen siunaustilaisuudessa olivat Ismo Junna ja Hannu Henttonen.

5.9 Pidettiin perinteinen 41. perättäinen kiisselisunnuntai Seurakuntakodissa mukana oli n.70 henkilöä. Ennen juhlia heitettiin kyykkää.

21.11 Pertti Kuosa kävi onnittelemassa Lahden Karjalaseuran (70) ja Karjalaisen Tarinakerhon (40) yhteisessä juhlassa 110 vuotta karjalaisuutta.

22.11 Pertti Kuosa oli Alli Hosiaisluoma Karppisen kanssa Lahden Piirin historiakirjan julkistamis tilaisuudessa.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

4.12 Pertti ja Raili Kuosa kävivät onnittelemassa 40- vuotiasta Sortavalaseura Lahti ry:tä

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa  kantajana Pentti Anttonen, Marja Leena Anttonen, Ismo Junna ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

7.12 Joulujuhla seurakuntakodilla osallistujia n.40 henkeä.(Veteraanien joulujuhla oli samaan aikaan alasalissa) Joulujuhlan ohjelmassa naiskuoro Tarja Haatajan johdolla ja lausuntaa esitti Irmeli Pöllänen. Pappina Hannu Rantala. Rauni Torniainen esitti joulupakinan. Emännät jakoivat laulaen puuroa. Ismo Junna toivotti väen tervetulleeksi. Lisäksi oli yhteislaulua.

Pois nukkuneiden Kirvulaisten siunaustilaisuuksissa Kirvun Kirkon kelloja ovat olleet soittamassa Ismo Junna ja Aulis Brusila.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Urheilutoimikunta: Ei toimintaa 2010.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2009

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 17 henkilöä joka oli 5 henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Aulis Brusila edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa.

Piirien välisiin pilkkikilpailuihin osallistui Veikko Karjalainen ja Tapio Kuisma

Pertti Kuosa on edustanut 10 kertaa vuoden aikana seuraa Lahden piirinhallitukasen kokouksissa.

14.11 Hannu Henttonen oli seminaarissa karjalan hautausmaiden suojeluhankeesta.

30.8 Pidettiin perinteinen 40. perättäinen kiisselisunnuntai Seurakuntakodissa mukana oli n.70 henkilöä.

19.9 Kirvuseminaarin kahvitus osallistujia 120.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa sekä Kuivannolla kantajana Pertti Kuosa, Aulis Brusila, Ismo Junna ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

7.12 Joulujuhla seurakuntakodilla osallistujia n.60 henkeä.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä Kirvun-seminaarin kahvitus Orimattilan kulttuuritalolla, kiisselikestit sekä kokouksien kahvitukset. Joista heille SUURET KIITOKSET!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse.

Urheilutoimikunta: Ei toimintaa 2009.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2008

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 22 henkilöä joka oli 1henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui 3 kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin 90% hallituksen jäsenistä. Lisäksi Kirvu-juhlatoimikunta kokoontui ansiokkaasti 3 kertaa.

Aulis Brusila edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja Pertti Kuosa ja Aulis Brusila syyskokouksessa.

Pertti Kuosa on edustanut 8 kertaa vuoden aikana seuraa Lahden piirin kokouksissa.

Kaarina Saikkonen on piirin naistoimikunnassa. Piirin urheilutoimikunnassa Aarne Rouhiainen ja Harri Henttonen.

19.4 Pertti Kuosa edusti seuraa Karjalan liiton liittokokouksessa.

20.4 Hannu Henttonen oli seminaarissa karjalan hautausmaiden suojeluhankeesta.

Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Tampereella, edustamassa Ismo ja Anja Junna sekä Anja Munukka Munukan sukuseurasta

Järjestimme Kirvun-juhlat Orimattilassa. Juhlajumalanpalveluksessa saarnasi Rovasti Kalervo Huttunen. Laskettiin seppeleet sankarihaudalle, seppeleenlaskijoina Pertti Kuosa Pentti Anttonen ja Raili Kuosa. Karjalaanjääneiden muistomerkille. Seppeleen laskioina Ismo Junna, Aulis Brusila ja Leena Brusila. Juhlavieraita oli noin 250. Tervehdyspuheen piti kunnllisneuvos Tero Mölsä. Juhla puhujana oli Professori Aimo Ryynänen. Tilaisuudessa luovutettiin Karjalaliiton ansiomerkit kultainen Aulis Brusilalle, hopeinen Hannu Henttoselle ja pronssiset Kaarina Saikkoselle ja Mauri Inkiselle. Merkit jakoi Lahdenpiirin varapuheenjohtaja Kari Miromäki ja Raili Kuosa. Juhlat onnistuivat erinomaisesti. Liitteenä ohjelmalehtinen.

17.8 Pidettiin perinteinen 39. perättäinen kiisselisunnuntai Jymylinnassa mukana oli n.110 henkilöä.

Pertti Kuosa kävi järjestelemässä Karjalaista lauluiltaa Lahden satamassa.

Pertti ja Raili Kuosa kävivät onnittelemassa vuoden läänintaiteilijaa Seppo Puolakkaa.

Joulujuhlaa ei voitu järjestää koska seurakuntakoti oli remontissa

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

27.11 Pidettiin Kirvujuhla talkoolaisille kohvikestit torttujen ja täytekaakun kera samalla olivat Aulis Brusilan mitallikahvit. Paikalla 12 henkeä.

28.11 Onnittelimme Pukkilan Karjalaisia 60-vuotispäivänään Edustamassa Pertti ja Raili Kuosa sekä Hannu Henttonen ja Riitta Taskinen.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Pertti Kuosa, Aulis Brusila, Ismo Junna ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä Kirvun-juhlien, kiisseli ja talkoo muonitus. Joista heille SUURET KIITOKSET!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse.

Urheilutoimikunta: Järjestettiin Rastivarsojen kanssa Karjala Liiton suunnistusmestaruus kilpailut Salusjärvellä 24.8.2008. Naistoimikunta hoiti ravintolan. Osanottajia 74.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2007

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 21 henkilöä joka oli 4henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui 2 kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin 90% hallituksen jäsenistä.

Pertti Kuosa edusti meitä Piirin syyskokouksessa.

Pertti Kuosa on meidän edustajana Karjalaseurojen Lahden piirin hallituksessa.

Osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Aulis Brusila ja Pertti Kuosa kantoi piirin lippua Lahdessa.

Pertti Kuosa osallistui Talvisodan muistopäivän paraatiin.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Pidettiin perinteinen 38. perättäinen kiisselisunnuntai Seurakuntakodilla mukana oli noin 100 henkilöä.

Joulujuhlaan osallistui noin 70 henkilöä seurakuntakodissa.

Veikko Karjalainen ja Tapio Kuisma osallistui Lopella piirien väliseen pilkkikilpailuun.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

Pertti Kuosa osallistui jatkosotaan lähdön muistopäivän paraatiin kantaen omaa lippua.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Aulis Brusila. Ismo Junna, Raili Kuosa ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille. Pertti Kuosa oli Lahdessa itsenäisyyspäivän paraatissa piirin lippua kantamassa sekä Lahden sankarihaudalla.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä kiisseli ja joulujuhlien muonitus. Joista heille SUURET KIITOKSET!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse.

Hengellinen toimikunta kokoontui ennen Joulujuhlaa.

Urheilutoimikunta: Ei tapahtumia vuonna 2007

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2006

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 17 henkilöä joka oli 2henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Aulis Brusila ja Pertti Kuosa edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja Leena ja Aulis Brusila syyskokouksessa.

Osallistuttiin evakkoralliin.

Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Haminassa, edustamassa Kaarina Saikkonen.

20,8 Pidettiin perinteinen 37. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 120 henkilöä.

Joulujuhlaan osallistui 70 henkilöä seurakuntakodissa. Puuromaidon lahjoitti Eila ja Jorma Velling Villistä.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa myös Kuivannon kirkossa kantajana Pertti Kuosa, Aulis Brusila, Raili Kuosa ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Hengellinen toimikunta kokoontui ennen Joulujuhlaa.

Urheilutoimikunta: Ei tapahtumia vuonna 2006

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2005

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 19 henkilöä joka oli 4henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Kaarina Saikkonen, Raili Kuosa ja Pertti Kuosa edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa.

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin kärkipäässä Lahden piirissä.

Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Joensuussa, edustamassa Kaarina Saikkonen.

7.7 Pidettiin perinteinen 36. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 130 henkilöä.

Kiitosjuhla kirkossa mukana 100 henkeä ja seurakuntakodissa 75 henkeä.

Joulujuhlaan osallistui 80 henkilöä seurakuntakodissa. Puuromaidon lahjoitti Eila ja Jorma Velling Villistä.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Pertti Kuosa, Aulis Brusila, Raili Kuosa ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä kiisseli, kiitos ja joulujuhlien muonitus. Joista he selvisivät kiitettävästi!! Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa puhelimitse, pääasiassa päiväseuroja yhteydessä. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 6 kertaa joissa on käynyt 60 henkilöä.

Hengellinen toimikunta ei kokoontunut vuoden aikana. Puheenjohtaja Raili Kuosa on hoitanut tarpeelliset asiat puhelimitse.

Urheilutoimikunta: Ei tapahtumia vuonna 2004

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2004

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin kärkipäässä Lahden piirissä.

Kiitosjuhla kirkossa mukana 100 henkeä ja seurakuntakodissa 75 henkeä.

Urheilutoimikunta: Ei tapahtumia vuonna 2004

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2003

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 23 henkilöä joka oli 7 henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui neljä kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin 90% hallituksen jäsenistä.

Kaarina Saikkonen ja Pertti Kuosa edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa oli lisäksi puheenjohtaja Raili Kuosa.

Bertta Brusila on piirin naistoimikunnassa. Piirin urheilutoimikunnassa Aarne Rouhiainen ja Harri Henttonen.

18.5 osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Pertti Kuosa ja seppeleet laski Raili Kuosa.

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin parhaita Lahden piirissä.

14-15.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Jyväskylässä, edustamassa Kaarina Saikkonen. Pertti Rantalainen Kuivannolta kantoi lippua, airueina Kaarina Saikkonen ja ”joku tyttö”.

6.7 Pidettiin perinteinen 35. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 120 henkilöä.

21.9. Kiitosjuhla kirkossa mukana 120 henkeä ja seurakuntakodissa 60 henkeä.

2.12 Joulujuhlaan osallistui 75 henkilöä seurakuntakodissa. Puuromaidon lahjoitti Eila ja Jorma Velling Villistä.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä kiisseli, kiitos ja joulujuhlien muonitus. Joista he selvisivät kiitettävästi!! Naistoimikunta   on kokoontunut pari kertaa ja aina tarvittaessa puhelimitse. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 6 kertaa joissa on käynyt 70 henkilöä.

Urheilutoimikunta: Ei tapahtumia vuonna 2003

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2002

Seura piti kolme yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 30 henkilöä joka oli 5 henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Aulis Brusila  edusti meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa.

20.4. Seuran puheenjohtaja Aulis Brusila osallistui Karjala-Liiton liittokokoukseen karjalatalolla Helsingissä.

19.5 osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Pertti Kuosa ja seppeleet laski Aulis Brusila.

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin parhaita Lahden piirissä.

15-16.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Porissa, mukana 6 henkilöä. Aulis Brusila kantoi lippua, airueina Kaarina Saikkonen ja Leena Brusila.

14.7 Pidettiin perinteinen 34. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 120 henkilöä.

10-11.8 Kaarina Saikkonen, Leena ja Aulis Brusila osallistuivat Karjala-Liiton Sukuseuraseminaariin.

29.9. Kiitosjuhla kirkossa mukana 150 henkeä ja seurakuntakodissa 55 henkeä.

2.12 Joulujuhlaan osallistui 90 henkilöä seurakuntakodissa.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Aulis Brusila, Aarne Rouhiainen, Kaarina Saikkonen ja Leena Brusila laskivat seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä kiisseli, kiitos ja joulujuhlien muonitus. Joista he selvisivät kiitettävästi!! Naistoimikunta   on kokoontunut pari kertaa ja aina tarvittaessa puhelimitse. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 7 kertaa joissa on käynyt 75 henkilöä.

Hengellinen toimikunta on kokoontunut vuoden aikana 2 kertaa. Kokouksissa on suunniteltu Joulujuhlan ja kiitospäivän ohjelmat pöytäkirjoja ei ole toimitettu.

Urheilutoimikunta: Harri Henttonen oli toinen liiton maastomestaruuskilpailuissa Hämeenlinnassa. Muuta  toimintaa ei ollut vuonna 2002.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2001

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 25 henkilöä joka oli 5 henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui neljä kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin noin 85% hallituksen jäsenistä.

Aulis Brusila ja Pertti Kuosa edustivat meitä Piirin kevätkokouksessa ja syyskokouksessa.

Bertta Brusila on piirin naistoimikunnassa. Piirin urheilutoimikunnassa Aarne Rouhiainen.

21.4. Seuran puheenjohtaja Aulis Brusila osallistui Karjala-Liiton seminaariin karjalatalolla Helsingissä.

20.5 osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Aulis Brusila.

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin parhaita Lahden piirissä.

21.5 Kirvujuhlatoimikunta kokoontui, 5 henkilöä.

17.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Mikkelissä, mukana 12 henkilöä. Aulis Brusila kantoi lippua, airueina Kaarina Saikkonen ja Leena Brusila.

24.6 Kirvujuhlat Orimattilassa, paikalla 410 henkilöä, naistoimikunta huolehti muonotuksesta.

15.7 Pidettiin perinteinen 33. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 120 henkilöä.

23.9. Kiitosjuhla kirkossa mukana 150 henkeä ja seurakuntakodissa 65 henkeä.

3.12 Joulujuhlaan osallistui 70 henkilöä seurakuntakodissa.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Pertti Kuosa, Aulis ja Leena Brusila laski seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunnalla oli toimintarikas vuosi, heillä oli järjestettävänä Kirvujuhlien muonitus  perinteisten kiisseli, kiitos ja joulujuhlien lisäksi. Joista he selvisivät kiitettävästi!! Naistoimikunta   on kokoontunut aina tarvittaessa, enimmäkseen päiväseurojen yhteydessä tai puhelimitse. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 8 kertaa joissa on käynyt 96 henkilöä.

Hengellinen toimikunta on kokoontunut vuoden aikana 1 kertaa. Kokouksissa on suunniteltu Joulujuhlan ja kiitospäivän ohjelmat.

Urheilutoimikunta: Ei ollut toiminta vuonna 2001.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 2000

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 20 henkilöä joka oli 2 henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui neljä kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin yli 95% hallituksen jäsenistä.

Aulis Brusila ja Raili Kuosa edustivat meitä Piirin kevätkokouksessa ja Bertta Brusila ja Kaarina Saikkonen syyskokouksessa.

Bertta Brusila on piirin naistoimikunnassa ja Aulis Brusila piirin hallituksessa. Piirin urheilutoimikunnassa Aarne Rouhiainen.

15.4. Seuran puheenjohtaja Aulis Brusila osallistui Karjala-Liiton 60-vuotis seminaariin karjalatalolla Helsingissä.

21.5 osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään. Lippua kantoi Aulis Brusila.

Osallistuttiin evakkoralliin ja oltiin parhaita Lahden piirissä.

18.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Helsingissä.

23.7 Pidettiin perinteinen 32. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 170 henkilöä.

17.9. Kiitosjuhla kirkossa mukana 100 henkeä ja seurakuntakodissa 60 henkeä.

(21,10 Osallistuttiin Eläkeliiton juhliin Jymylinnassa mukana 20 henkeä.)

4.12 Joulujuhlaan osallistui 80 henkilöä seurakuntakodissa. Liite hengellinen toimikunta.

Myyty Joulu Kannel –lehtiä 50 kpl.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Aulis Brusila Väinö Jääskeläinen laski seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille airueina Maire Lahtinen ja Raili Kuosa.

Olemme onnitelleet vuoden aikana Lahden Karjalaisia, Hartolan Karjalaisia ja Sortavalan Karjalaisia.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa ennen juhlia ja muita tapahtumia, enimmäkseen päiväseurojen yhteydessä tai puhelimitse. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 8 kertaa joissa on käynyt 112 henkilöä.

Hengellinen toimikunta on kokoontunut vuoden aikana 2 kertaa. Kokouksissa on suunniteltu Joulujuhlan ja kiitospäivän ohjelmat.

Urheilutoimikunta: Harri Henttonen voitti karjalanliiton hiihtomestaruuden m-35 sarjassa ja Raimo Siira oli toinen m-45 sarjassa Hartolassa.

Karjalanliiton maastojuoksumestaruuden  Artjärvellä n-35 sarjassa voitti Pirjo Arminen ja m-70 sarjassa Tapio Lyyra. Harri Henttonen oli toinen m-35 sarjassa.

Olimme Liiton kisoissa valtakunnallisesti neljännellä tilalla seuroista.

Piirin maastojuoksumestaruuskilpailut olivat myös Artjärvellä jossa sijoitukset olivat samat kuin valtakunnallisissakin kilpailuissa.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 1999

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 22 henkilöä joka oli 7 henkeä vähemmän kuin vuosi sitten.

Tapio Lyyralle myönnettiin 22.2.1999 Orimattilan kaupungin kulttuuripalkinto vuodelta 1998.

Pertti ja Raili Kuosa edustivat meitä Piirin kevätkokouksessa ja Väinö Jääskeläinen ja Raili Kuosa syyskokouksessa.

24.4 Seuran puheenjohtaja Aulis Brusila osallistui Karjala-Liiton liittokokoukseen Helsingissä.

Osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään.

19.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Vaasassa mukana oli 12 henkilöä. Lipunkantajana toimi Aulis Brusila ja airueina Leena Brusila. ja Kaarina Saikkonen. Pertti Kuosa kantoi Kirvun lauluseuran lippua airueena Raili Kuosa.

18.7 Pidettiin perinteinen 31. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 160 henkilöä.

Aulis ja Leena Brusila osallistuivat elokuussa Ylläsjärven tunturihotellissa pidettyyn Juuret Karjalassa teemaviikkoon

19.9 Karjalaseurojen Lahdenpiirin kirkkopyhä Orimattilan kirkossa sen jälkeen seurakuntakotiin Kiitosjuhlaan n.120 henkeä läsnä. Ohjelma hengellisen toimikunnan liitteessä.

21,10 Osallistuttiin Eläkeliiton juhliin Jymylinnassa mukana 15 henkeä.

24,11 Väinö, Hannu ja Aulis olivat Lukiolla neuvottelussa talvisotapäivän järjestelyistä.

15,12 Meidät kutsuttiin Lukiolle esitelmöimään Talvisodan evakkoon lähtöä. Väinö ja Hannu hoitivat asian. Osanottajia n. 200 henkeä.

16.12 Pikkujoulujuhlaan osallistui 70 henkilöä seurakuntakodissa.

Myyty Karjalan Kannel –lehtiä 50 kpl sekä useita Karjalan Liiton adresseja.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Hannu Henttonen Aarni Meronen laski seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille airueina Maire Lahtinen ja Leena Brusila.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa ennen juhlia ja muita tapahtumia. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 11 kertaa joissa on käynyt 136 henkilöä.

Urheilutoimikunta: Harri Henttonen voitti karjalanliiton maratonmestaruuden Vaasassa. Pirjo Arminen voitti Lahden piirin maantiejuoksun naisten sarjan Hartolassa.

Orimattilan karjalaisten toimintakertomus vuodelta 1998

Seura piti kaksi yleistä kokousta vuoden aikana, joihin osallistui yhteensä 29 henkilöä joka oli 6 henkeä enemmän kuin vuosi sitten.

Hallitus kokoontui neljä kertaa jonka kokouksiin osallistui keskimäärin yli 80% hallituksen jäsenistä.

Eeva Lyyra toiminut piirin sihteerinä ja Bertta Brusila piirin naistoimikunnassa.

25.4 Seuran puheenjohtaja Aulis Brusila osallistui Karjala-Liiton seminaariin.

Osallistuttiin kaatuneiden muistopäivään.

3.5 Järjestettiin Piirin maastojuoksukilpailut Orimattilassa, omia toimitsijoita 10 henkeä Orimattilan Jymyltä saatiin ”virka-apua” järjestelyissä.

14.6 Osallistuttiin Karjala Liiton kesäjuhlille Salossa mukana oli n:20 henkilöä. Lipunkantajana toimi Aulis Brusila ja airueina Leena Brusila. ja Hilkka Räikkönen. Pertti Kuosa kantoi Kirvun lauluseuran lippua airueena Raili Kuosa.

19.7 Pidettiin perinteinen 30. perättäinen kiisselisunnuntai Salusjärvellä mukana oli 130 henkilöä.

18.8 ja 26.8 Opetettiin Orimattilan Latulaisille kyykkä pelin jaloa taitoa. Mukana 12 henkeä

22.8 Leirikotipäivä Mallusjoen leirikodilla mukana n. 10 henkeä.

20.9 Kiitospyhäjuhla Jumalanpalvelus kirkossa n.150 henkeä sen jälkeen seurakuntakotiin. Osallistui 85 henkilöä.

8.12 Pikkujoulujuhlaan osallistui 90 henkilöä seurakuntakodissa.

Myyty Karjalan Kannel –lehtiä 60 kpl sekä useita Karjalan Liiton adresseja.

6.12 Osallistuttiin Itsenäisyyspäivän juhlaan. Lippu Sankarihaudalla ja Kirkossa kantajana Aulis Brusila. Väinö Jääskeläinen oli seurakunnan edustajana seppelpartiossa. Aarni Meronen laski seppeleen Karjalaan jääneiden muistomerkille airueina Raili Kuosa ja Leena Brusila.

Vuoden mittaan on onniteltu seuran jäseniä merkkivuosinaan.

Muistettu Kuivannon Karjalaisia adressilla. Aila Rouhiainen ja Raili Kuosa ovat käyneet onnittelemassa Tietävälän Marttayhdistystä.

Aulis Brusila ja Raili Kuosa kävivät saattamassa entistä hallituksen jäsentä Meeri Ahokasta hänen viimeisellä matkallaan.

Naistoimikunta on kokoontunut aina tarvittaessa ennen juhlia ja muita tapahtumia. Päiväseuroja on vuoden aikana ollut 10 kertaa joissa on käynyt 135 henkilöä.

Hengellinen toimikunta on kokoontunut vuoden aikana 3 kertaa. Kokouksissa on suunniteltu Joulujuhlan, kiitospäivän ja kesän leiripäivän ohjelmat.

Urheilutoimikunta on osallistunut piirin maastojuoksujen järjestelyihin. Useiden kesän ja talven kilpailujen peruutuksien johdosta osanotto kilpailuihin jäi vähäiseksi, ainoastaan Pirjo Arminen osallistui Karjalanliiton maastojuoksumestaruuskilpailuihin ja voitti.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy