Metsäpirtti Seura ry

Karjalan Liitto

TERVETULOA TURUN SEUDUN METSÄPIRTTI -KERHON SIVUILLE

Turun seudun Metsäpirttikerho on perustettu 29.11.2003. Kokoonnumme tavallisesti pari kertaa kevätkaudella ja toiset pari kertaa syyskaudella useimmin Raision kaupungin yhdistystila Tornilassa. Kerhomme aktiivisimpaan ydinjoukkoon voitaneen lukea noin 50-60 henkeä, joista kokouksissa on mukana tavallisimmin kolmisenkymmentä.

Evakkokivi

Metsäpirtti Seuran hallitus valtuutti kokouksessaan 15.09.2015 Turun seudun Metsäpirtti Kerhon valmistelemaan muistokiven pystyttämistä Mynämäelle. Kivi on hankittu ja kiviliikkeeltä on saatu tarjous ja alustava suunnitelma. Kiven paljastustilaisuus ja -juhla on suunniteltu pidettäväksi sunnuntaina 26.11.2017 seurakuntakodissa.
Marraskuussa 2017 kirjastoon asetetaan valokuvanäyttely.

WP_20161002_002Evakkokivi on tuotu Metsäpirtin Saaroisista August Kiisken talon paikalta.

Seuraava kokous

ke 26.04.2017 kello 18.00

Paikka: Raision kaupungin yhdistystila Tornilassa, Tornikatu 9 Raisio.
Huom. sisäänkäynti takapihan puolelta.

Metsäpirtin pitäjäjuhla 02.07.2017 Tampereella.

Tapahtunutta

Vuoden 2016 Metsäpirttijuhla pidettiin 02.07.2016 Metsäpirtissä.
Matkaan osallistui noin 80 seuralaista.

Komioita Karjalaisia Kesäjuhlia vietettiin 17.-19.06.2016 Seinäjoella.

Tulosta sivu

TURUN SEUDUN METSÄPIRTTI -kerho

Puheenjohtaja:

Aila Martelius-Mäkelä
Eeronpolku 6, 23100 Mynämäki, puh. 050 5948 712,
email: aila.martelius@nettikirje.fi

Sihteeri:

Niilo Kiiski
Tennaritie 7, 21200 Raisio
puh. 050 357 5767,
s-posti: niilokiiski@hotmail.com

Kotiseutuarkisto

Mynämäen kirjaston Kotiseutu-arkistoon on talletettuna Metsäpirtin miesten muistelmia YH:n ja talvisodan ajoilta, Rajakomppa-nioiden 8 ja 9 miehistöluetteloita, sotapäiväkirjoja ym. Arkistosta löytyy myös Pirtti -säätiön aineistoa mm pöytäkirjoja.

Kokoukseen

ke 08.03.2017 osallistui 36 kerhon jäsentä.  Kokouksessa FM Riku Kauhanen kertoi metsäpirttiläisten ja muidenkin evakkojen sijoittumisesta uusille asuinsijoilleen.
Metsäpirtti Seuran kevätkokous ja seminaari on Helsingissä Karjala talolla lauantaina 1.4. Seuran hallituksen jäsenenä Matti Orava lähtee kokoukseen ja halukkailla on mahdollisuus päästä hänen mukanaan. Auto ajaa Mynämäki-Raisio-Turku reitin lähtijöille aikanaan ilmoitettavan aikataulun mukaan.
Tiedustelut ja ilmoittautumiset Ailalle: aila.martelius@nettikirje.fi tai puh. 050 5948 712.

Kerho pyrkii järjestämään yhteiskuljetuksen vuoden 2017 Metsäpirtin pitäjäjuhlaan sunnuntaina 2.7. Tampereelle.
Tiedustelut ja ilmoittautumiset Ailalle.

Loppukesällä Mynämäellä järjestettäville Laurin markkinoille pyritään järjestämään Metsäpirttiä esittelevä osasto.

Evakkokiven paljastus on sunnuntaina 26.11. Paljastusjuhla on Seurakuntakodissa.

Tilaisuuden yksityiskohdat ovat luonnollisesti vielä osin hakusessa, mutta hanke on edennyt ja etenee täysin suunnitelman mukaan.

Mauri Hämäläinnen toi terveiset virkeältä 100-vuotiaalta Arvi Hämäläiseltä.

Raili Ruuskanen kertoi Kirvesmäki kerhon suunnitelmista mm. alkukesällä tehtävästä matkasta Metsäpirttiin. Vieläkö mahtuu mukaan? Tiedustelut: raili.ruuskanen@gmail.com tai puh. 040197 2252.

Lea Kaijanen ilmoitti, että Karjalan Käkösten 20-vuotisjuhlakonsertti on Raision kaupungintalolla 23.4.

Karjalaiset kesäjuhlat  on Jyväskylässä 16.-18.6.2017.

Poutapilvi web design Oy