Kaukolan Pitäjäseura ry

Karjalan Liitto

Kaukolan Pitäjäseura ry

Kaukolan Pitäjäseura ry perustettiin Tampereella 7.3.1947 pidetyssä kokouksessa.  Seuran tarkoitukseksi määriteltiin toimiminen entisen Kaukolan kunnan alueella asuneiden yhdyssiteenä sekä entiseen Kaukolaan liittyvien kulttuuriarvojen ja perinteiden säilyttäminen. Seura on mm. teeettänyt 1967 Kaukolan viirin ja kunnostuttanut 1976    Kaukolan kirkon alttaritaulut Ylöjärven seurakuntakeskukseen sijoitettavaksi. Keskeisin toimintamuoto on kuitenkin ollut omien pitäjäjuhlien järjestäminen vuosittain heinäkuun ensimmäisenä sunnuntaina. Parin viime vuosikymmenen aikana seura on järjestänyt matkoja Kaukolaan ja. Seuran nykyinen puheenjohtaja Matti Paavilainen on 2000-luvulla tehnyt useita yksityisiä matkoja Kaukolaan valokuvaten lähes kaikki siellä aikanaan olleet talot tai niiden peruskivet sekä tapahtuneita muutoksia maisemissa.

Kaukolan pitäjäseura ja Kaukolaisten säätiö toimivat perustettaessa määriteltyjen tavoitteiden myötä varsin läheisessä yhteistyössä.

Tulosta sivu

Poutapilvi web design Oy