Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto ry

Karjalan Liitto

Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto

Sukuseurat voivat liittyä jäseneksi Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liittoon ja Karjalan Liittoon. Karjalan Liiton ja sukuyhteisöjen liiton jäsenyys liittää sukuseuran tiiviiseen karjalaissukujen verkostoon. Se on jäsenetu, jota ei voi mitata rahassa.

Karjalan Liiton  jäsenmaksu tuo mukanaan myös monia rahalla mitattavia etuja: koulutusmahdollisuuksia, jäsenlehden, jäsentuotteita.

Vain rekisteröity seura voi liittyä Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liittoon. Siihen kuuluminen vahvistaa sukuseurojen asemaa Karjalan Liitossa ja antaa paremman mahdollisuuden vaikuttaa liiton sukuseuratoimintaan.

Monipuolista jäsentoimintaa

Jokasyksyinen sukuseurapäivä luentoineen, alustuksineen ja näyttelyineen on karjalaissukujen tärkeimpiä kohtauspaikkoja.

Liiton vuosittaisessa päätapahtumassa, Karjalaisilla kesäjuhlilla, sukuseuratoiminta näyttäytyy koko kirjossaan. Suvut kokoontuvat kesäjuhlilla esittäytymään näyttelyissä ja juhlakulkueessa.

Karjalan Liitto tarjoaa jäsenilleen monipuolisen koulutusohjelman ja kurssit jäsenetuhintaan. Suosituilla sukututkimuskursseilla on opiskeltu asiantuntevien luennoitsijoiden johdolla sukututkimusta tuomiokirjoista internetin käyttöön. Myös karjalaisten sukujulkaisujen - kirjojen ja lehtien - tekijöille järjestetään säännöllisesti koulutusta.

Neuvoa sukututkimuksesta vaakunan suunnitteluun

Karjalan Liiton jäsenenä sukuseura hyötyy liiton sukututkijan palveluista. Sukututkija päivystää  erikseen ilmoitettuina aikoina, muun muassa karjalaisilla kesäjuhlilla.

Omaa tunnusta suunnitteleva sukuseura saa liitosta neuvoja vaakunan tai lipun suunnitteluun. Sukuseura voi luovuttaa yhden kappaleen vaakunaa liitolle järjestöseminaarissa. Uudet liput vihitään käyttöön kesäjuhlien avajaisissa.

Jokainen Karjalan Liiton jäseneksi liittyvän seuran jäsen saa Karjala-kortin, joka oikeuttaa alennuksiin muun muassa sukututkimuskursseista, arkistomatkoista, kesäjuhlien pääsylipuista, liiton tuotteista sekä yhteistyökumppanien kanssa sovittuihin etuihin.

Jäseneduista tiedotetaan liiton jäsenlehdissä ja verkkosivuilla. Verkosta ja jäsenjulkaisuista seura saa tietoa myös ajankohtaisista tapahtumista ja matkoista. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Karjalan Kunnaat -jäsenlehden saa jokainen jäsen. Karjalan Kunnaat -verkkolehti on vaihtoehto painetulle julkaisulle.

Sukuseura puolestaan voi tiedottaa tapahtumistaan liiton verkkosivuilla tapahtumakalenterissa. Liiton jäsenenä sukuseura voi avata seuransa kotisivut liiton kautta ja  ylläpitää jäsenrekisteriä Karjalan Liiton jäsenrekisterin alla.

Käytännesäännöt

Juurissa on voimaa