Isonkyrön Karjalaiset ry

Karjalan Liitto

Isonkyrön Karjalaiset 70 vuotta

Seura juhli vuosipäivää sunnuntaina 9.10.2016.
Jumalanpalveluksessa kirkossa saarnannut kirkkoherra Artturi Kivineva muisti myös meitä karjalaisia. Raamatuntekstit luki Raimo Kaksonen. Kukat laskettiin Karjalaan jääneiden muistomerkille, ja päiväjuhlaan tämän jälkeen osallistui Jokikartanossa noin 40 henkilöä. Puhenjohtaja esitti muisteloita seuran historiasta, ja puheenvuoroja käyttivät mm. piirin puheenjohtaja Markku Pulli ja kirkkoherra Kivineva. Onnittelujen lomassa nautittiin kakkukahveista. Isonkyrön Karjalaiset ry. kiittää onnitteluista ja muistamisista!

Isonkyrön Karjalaiset ry

Isonkyrön Karjalaiset ry on perustettu vuonna 1946 Isonkyrön kuntaan muuttaneiden siirtokarjalaisten yhdyssiteeksi. Vuosi 2016 oli seuran 70. toimintavuosi. Jäseniä oli vuoden vaihteessa 62, eli pientä pudotusta. Uusia ja nuoria jäseniä kaivataan mukaan toimintaan!

Perustoimintaan kuuluu tarinaillat, retket, myyjäiset, osallistuminen seppeleen laskuihin ym. Seura kuuluu jäsenenä Karjalan Liittoon sekä Pohjanmaan Piiriin. Jäsenet saavat liitolta vuotuiset lehdet sekä Karjala-kortin. Jäsenmaksu vuonna 2017 on 18 euroa.

Seura julkaisee jäsentiedotteen toiminnastaan keväisin ja syksyisin. Vuosikokouksessa 12.3.2017 seuran puheenjohtaja, varpj. ja sihteeri säilyivät entisellään. Hallituksen erovuoroiset jäsenet Miira Karhu, Kalevi Utunen ja varajäsen Leila Salokaski valittiin edelleen jatkamaan, mutta Marjatta Suomen tilalle tuli uutena jäsenenä Niina Perkiö.

Evakkomuistelokirjamme "Kauniist Karjalast Isoohinkyrööhin" ,mikä ilmestyi kesällä 2015.on edelleen saatavissa hintaan 30€ Miiralta Villavintillä, tai puheenjohtaja Raimo Kaksoselta Tervajoelta.

Seuran toimihenkilöt
vuonna 2017:

puheenjohtaja Raimo Kaksonen

os. Vesitornintie 10, 66440 Tervajoki
puhelin 040-5501312

sähköposti: raimokax(at)netikka.fi

varapuheenjohtaja Miira Karhu

os.Tikkurintie  19, 61520 Lehmäjoki

puhelimet: 06-4724375 tai 0400-865282

sähköposti: villavintti(at)taitoep.net

sihteeri/rahastonhoitaja/
jäsenrekisterin pitäjä