Inkeroisten seudun Karjalaseura ry

Karjalan Liitto

Karjalan vaakuna

Tässä linkki Urpo Kuisman laatimaan ansiokkaaseen 60-vuotishistoriikkiin vuodelta 2007

Inkeroisten seudun Karjalaseura ry

Tervetuloa kotisivuillemme ja muutenkin

mukaan iloiseen joukkoomme!

Yhdistys on perustettu keskelle Kymenlaaksoa  v. 1947 Sippolan Inkeroisissa.  Toimialueena on alusta asti ollut Inkeroisten ohella toisella puolen Kymijoen olevat entisen Anjalan pitäjän eteläiset kylät Ahvio, Muhniemi ja Anjalan kirkonkylä. Nykyisin olemme Kouvolan kaupungin eteläisin Karjalaseura.

Jäseniä yhdistyksessä on hieman alle sata, osalla juuret Karjalassa ja osa vain muuten Karjalasta ja karjalai-suudesta kiinnostuneita.

Toiminnan tarkoituksena oli alkuvaiheessa lähinnä siirtokarjalaisten yhdyssiteenä toimiminen.  Nykyisin yhtä tärkeätä on karjalaisen kulttuurin ylläpito ja edistäminen sekä muunkinlainen Karjalan ja karjalaisuuden tunnetuksi tekeminen.

Sivujen päivitys: seuran sihteeri

Päivitetty. 21.10.2017

Suomi 100 - seuramme 70-v

Tervetuloa yhdessä - myö yhes

-hengessä mukaan juhlaan su 22. lokakuuta 2017 Anjalaan!

Aloitamme seppeleenlaskulla muistomerkeille ennen klo 10:n jumalanpalvelusta ja jatkamme jumalanpalveluksen jälkeen kirkkokahveilla ja klo 12.30 juhlatilaisuudella Anjalan seurakuntatalossa.

Juhlassamme puhuu Karjalan Liiton 1. varapuheenjohtaja Kirsi Juura.  Musiikkia esittävät yleisön lisäksi Helena Berg säestäjänään kanttori Risto Eskola.  Olavi Suutarin lausuntaakin kuullaan.

SuomiFinland100-tunnus_valkoinen_RGB

Juhlat on juhlittu - ainakin hetkeksi.  Lämpimät kiitoksemme niin juhlayleisölle kuin esiintyjille, talkooväelle ja seuraa muuten muistaneille.

Varapj_Simo_Ravi_ lausumassa_juhlan_päätössanoja
Varapuheenjohtaja Simo Ravi lausumassa juhlan päätössanoja 22.10.2017; kuva Stiina Kokkonen/Keskilaakso

Poutapilvi web design Oy