Hiitolaiset ry

Karjalan Liitto

Hiitolaiset ry on pääkaupunkiseudulla toimiva karjalainen pitäjäseura, joka on perustettu 1954. Tällä hetkellä jäseniä on n.110 yli 30 kunnan alueelta.

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia hiitolaisten, heidän jälkeläistensä, muiden karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuurijärjestönä. Seura tekee toiminnallaan tunnetuksi Karjalaa ja Hiitolaa sekä vaalii karjalaista kulttuuria ja perinnettä. Yhdistys kuuluu  jäsenenä Karjalan Liittoon, Uudenmaan Karjalaisseurojen piiriin ja  Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liittoon.

Yhdistys järjestää Karjalatalolla  tarinailtoja kuudesti vuodessa. Tarinaillat järjestetään yhdessä Kirvu-kerhon kanssa ja myös kaukolalaiset ovat tervetulleita.Tarinailloissa on vaihtelevaa ohjelmaa, kahvit ja arpajaiset. Lisäksi pidetään vuosittain perinteiset joulujuhlat.

Yhteistyössä kurkijokelaisten yhdistysten kanssa toimii Hiitola- Kurkijoki sukututkimuspiiri, joka kokoontuu kuukausittain kevät – ja talvikaudella.

Sääntöjen mukaisesti yhdistyksen syys- ja kevätkokouksen yhteydessä järjestetään avoin jäsentilaisuus, seminaari, luento tai juhla.

Toimimme hyvässä yhteistyössä kirvulaisten, kaukolalaisten ja kurkijokelaisten kanssa.

Sivuja viimeeksi päivitetty 14.01.2018 (Juho Paukkunen)

Vuoden 2018 hallitus:

(marja.toivonen47 (at) gmail.com)

Vuonna 2018 yhdistyksen

jäsenmaksu on 30 €.

Ainaisjäsenen Karjalan Liiton jäsenmaksu on 20 €.

Muun yhdistyksen kautta KL:n jäsenmaksun maksaville summa on 10 €.

Poutapilvi web design Oy