Haminan seudun Karjala-seura ry

Karjalan Liitto

TULEVIA TAPAHTUMIA 2017

Seuraa ilmoittelua Reimarissa ja Karjala-lehdessä.

SYYSKOKOUS

7.11. klo 17.00 Veteraanikodissa, Mannerheimintie 16. Aluksi nautimme perinneruokaa ja juomme pullakahvit.
Vahvistamme jäsenmaksun, toimintasuunnitelman ja talousarvion ensi vuodeksi 2018. Valitaan seuralle hallituksen jäseniä erovuoroisten tilalle, puheenjohtaja ja muut luottamustoimien vastuulliset.

Tervetuloa suunnittelemaan tulevaa toimintaa!

"SATUMAA"

11.11. klo 13 alkavaan näytökseen teatteriretki Kouvolan Teatteriin. Tangomusikaaliin lähdetään Haminan linja-autoasemalta klo 10.30.
Lippu, lounas ja kyyti n. 60 e omilta jäseniltä, muilta 10 euroa lisää..
Lounas ennen esitystä. Arpajaiset bussissa, voittoja toivotaan.

Tangossa soi rakkaus, onni, suru ja kaipaus. Tähän sävyyn sukelletaaan rakastettujen kappaleiden sekä säveltäjä Unto Monosen elämäntarinan myötä.
Musikaali vie Monosen perheen vaiheisiin ja sodan jälkeisiin vuosiin. Isättömäksi jääneen evakkoperheen pojan elämässä tärkeään osaan nousee Helena-äiti  -  sekä valloittava Hili, joka tuo sen suurimman rakkaudenhuuman.

Ilmoittautumiset 9.10.2017 mennessä Ritvalle, ritva.rikka(at)luukku.com tai p. 0400 659 314.

Mitä on Suomi 100 vuotta ilman tangoa!

KOKO PERHEEN PIKKUJOULU

10.12. klo 12.00 Simeon-salissa Haminassa, Pikkuympyränkatu 34. Vunukat ja nuoret sekä aikuiset esittävät jouluista ohjelmaa. Joulupuuro, rusinasoppa, kaneli-sokeriseos ja manteli, siinä juhlaruoat. Arpajaiset järjestetään, voittoja toivotaan. Joulupukki saattaa ehtiä pistäytymään ilahduttamaan vunukoita ja muita lapsenmielisiä.

Tule saamaan joulumieltä!

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

KYMENLAAKSON PIIRIN TULEVIA TAPAHTUMIA

Klikkaa:  www.karjalanliitto.fi/karjalaisseurojenkymenlaaksonpiiri

Tulosta sivu

Viralliset kokoukset 2017

7.11. klo 17 Veteraanikodssa, syyskokous sääntöjen mukaan. Kahvit ja Sirkka-Liisa Nopasen leipomat karjalanpiirakat munavoin kanssa sekä Leenan tekemä kahvikakku maistuivat aluksi perinteidemme mukaan.

Syyskokouksen henkilömäärä oli 14 jäsentä. Kokouksessa hyväksyttiin jäsenmaksut, talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodeksi 2018 hallituksen esitysten mukaan yksimielisesti. Hallituksesta erovuorossa olivat Jari Herrala, Teuvo Karvonen ja Marja-Liisa Maaranen. Heistä Jari Herrala ja Marja.Liisa Maaranen  valittiin uudelleen kolmivuotiskaudeksi. Teuvo Karvonen ei enää ollut valittavissa ja uudeksi valittiin Aarni Ahtola. Toimikuntiin ja muihin tehtäviin valittiin edustajat. Toimintaehdotuksista varsinkin matkasuunnitelmat ensi vuodelle saivat aikaan vilkkaan keskustelun. Kaikki päätökset tehtiin yksimielisesti ja hyvässä yhteishengessä.

15.3. klo 17, Veteraanikodissa, oli kevätkokous sääntöjemme mukaan. Ensin nautimme Leena Andrejevin keittämää karjalaista sienikeittoa, perinneruokaa Säkkijärveltä. Keiton kanssa oli maistuvaa kotirieskaa. Kahvit kakun kanssa toimittivat lisänautinnon virkaa.

Kevätkokoukseen osallistui 20 seuran jäsentä. Tuloslaskelma ja tase sekä toimintakertomus vuoden 2016 osalta käsiteltiin ja hyväksyttiin kiitoksella. Vuonna 2016 talous oli ylijäämäinen. Lopuksi puheenjohtaja tiedotti tulevista tapahtumista.

Viralliset kokoukset 2016

23.3. klo 17, Veteraanikodissa, oli kevätkokous sääntöjemme mukaan. Ensin nautimme Sirkka Luoman keittämää hapanlohkoa, perinneruokaa Säkkijärveltä. Sitten joimme Toini Westmanin keittämää kahvia pitkopullan kanssa. Kerttu Korpinen avusti tarjoilussa.
Seuran 75-vuoden toimintaa juhlistettiin jakamalla kaksi pronssista ansiomerkkiä. Toiminnantarkastajille ja lipunkantajille puheenjohtaja jakoi Karjalalaatat ja hallituksen jäsenille, naistoimikunnan jäsenille, piirakkamestarille ja juhlaristeilyn valokuvaajalle CD:n "Karjala tanssii".
Kevätkokoukseen osallistui 24 seuran jäsentä. Tuloslaskelma ja tase sekä toimintakertomus vuoden 2015 osalta käsiteltiin ja hyväksyttiin kiitoksella. Vuonna 2015 talous oli ylijäämäinen. Lopuksi puheenjohtaja tiedotti suunnitelluista kesämatkasta Suojärvelle, Karhumäkeen ja Sortavalaan  sekä KL:n kesäjuhlista ja Mäntyharjulle suuntautuvasta kesäteatterimatkasta.

10.11. klo 17 Veteraanikodssa, syyskokous sääntöjen mukaan. Ennen kokousta puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja huomioivat standaarilla seuran sihteeriä hänen syyskuisen merkkipäivänsä vuoksi. Aluksi nautimme perinneruokana Leenan valmistamaa silakkalaatikkoa ja rieskaa. Kahvit ja kahvikakku maistuivat perinneruoan perästä.

Syyskokouksen henkilömäärä oli 18 jäsentä. Kokouksessa hyväksyttiin jäsenmaksut, talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodeksi 2017 hallituksen esitysten mukaan yksimielisesti. Hallituksesta erovuorossa olivat Anna-Liisa Puska-Raukko, Toini Westman ja Nuorten edustaja Elli Husu. He kaikki valittiin uudelleen kolmivuotiskaudeksi. Toimikuntiin ja muihin tehtäviin valittiin edustajat. Toimintaehdotuksista varsinkin matkasuunnitelmat ensi vuodelle saivat aikaan vilkkaan keskustelun. Kaikki päätökset tehtiin yksimielisesti ja hyvässä yhteishengessä.

Viralliset kokoukset 2015

11.3. klo 17, Veteraanikodissa, kevätkokous sääntöjemme mukaan. Ensin nautimme aikaisemman tavan mukaan perinneruokaa ja leivonnaisia. Leena Andrejev oli keittänyt maukkaan sienikeiton ja leiponut rieskaa. Omenapiirakka kruunasi kahvihetken. Kevätkokoukseen osallistui 21 seuran jäsentä. Tuloslaskelma ja tase sekä toimintakertomus vuoden 2014 osalta käsiteltiin ja hyväksyttiin kiitoksella. Tulos oli ylijäämäinen. Lopuksi puheenjohtaja tiedotti suunnitellusta kesämatkasta Laatokan ympäri sekä muista tulevista tapahtumista.

5.11. klo 17 Veteraanikodssa, syyskokous sääntöjen mukaan. Ennen kokousta nautimme perinneruokana Leenan valmistamaa kaali-punajuuri-kinkkukeittoa ja sämpylöitä. Kahvit kruunasi Sirkan leipoma omenapiirakka. Virallisen syyskokouksen alussa puheenjohtaja jakoi seuran kyykkäkilpailujen kunniakirjat.

Syyskokouksen henkilömäärä oli 22 jäsentä. Kokouksessa hyväksyttiin jäsenmaksut, talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodeksi 2016 hallituksen esitysten mukaan yksimielisesti. Hallituksesta erovuorossa olivat Leena Andrejev, Airi Ojanen ja Taisto Puustelli. He kaikki valittiin uudelleen kolmivuotiskaudeksi. Toimikuntiin ja muihin tehtäviin valittiin edustajat. Toimintaehdotuksista varsinkin matkasuunnitelmat ensi vuodelle saivat aikaan vilkkaan keskustelun. Kaikki päätökset tehtiin yksimielisesti ja hyvässä yhteishengessä.

__________________________

Poutapilvi web design Oy