Haminan seudun Karjala-seura ry

Karjalan Liitto

Tule mukaan  harrastamaan

Vuoden 2016 lopussa Nuorten kokonaisjäsenmäärä oli 64.

HAMINAN KARJALAISET NUORET

Mikä olisikaan sopivampi aika aloittaa uusi suomalaista kansanperinnettä tutuksi tuova harrastus kuin Suomi100-juhlavuosi?

Laulua, perinneleikkejä, tanssia, soittoa, rytmiikkaa, yhdessäoloa, suomalaiseen kansanperinteeseen tutustumista

- sitä on Haminan Karjalaisten Nuorten harrastustoiminta.

Viikoittaisten harjoitusten lisäksi toimintaamme kuuluu esiintymisiä, leirejä, kursseja ja matkoja samanhenkisen ryhmän kanssa.

TOIMINTA KAUDELLA  2017 - 2018:

Pyhällön koululla  maanantaisin 4.9. alkaen seuraavasti::

• klo 18.30-19.15 KANTELEKERHO  5-kielisen kanteleen soiton alkeet jo taitaville soittajille.  Uusi alkeisryhmä voidaan perustaa tarpeen mukaan.

• klo 17.45-18.30 Tsäpperä  kansantanssiryhmä n. 6-10 -vuotiaille.  Harjoituksissa yhdistämme perusliikuntaa, rytmiharjoituksia. lauluja, perinneleikkejä sekä pieniä kansantansseja. Aiempaa tanssitaustaa ei tarvita!

• Kerran kuussa sunnuntaisin Klieka kansantanssiryhmä nuorille, kokoontuminen 2 tuntia kerrallaan. Mukavaa yhdessäoloa ja tanssin riemua. Aikataulut sovitaan ryhmäläisten kanssa, seuraa seuran Facebook-sivuja. Ohjaajana Satu.

Ilmoittautuminen ensimmäisellä harjoituskerralla!

Lisätietoja: tanhut.hamina@gmail.com

Facebook:  Haminan Karjalaiset Nuoret,
p. 040 - 8277 627 / Satu

Haminassa Liikuntahallissa  tiistaisin alkaen 5.9. alkaen

• klo 17.00-18.00 Vilske kansantanssin jatkoryhmä n.  10-15 -vuotiaille. Vanhan kertausta ja uusien tekniikoiden opettelua.  Ohjaajana Tea

Haminassa Nuorisotalolla Rauhankadulla tiistaisin 12.9. alkaen
  • klo 18.15-19.00 Metku kansantanssiryhmä n. 4-9 -vuotiaille. Iloista menoa, rytmiikkaa, leikkejä, lauluja ja yhdessä tekemisen harjoittelua.
    Ohjaajana  Elli

TERVETULOA TANSSIMAAN JA SOITTAMAAN!

Ilmoittautuminen ryhmiin ensimmäisellä harjoituskerralla!

Lisätietoja:  tanhut.hamina@gmail.com

Facebook: Haminan Karjalaiset Nuoret

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

kesäjuhlat 2010 hki 144
Tanssin vauhtia ja iloa 20.6.2010. Kuva: Tarja Iivonen.

Haminan seudun Karjala-seura ry Nuoret on nuorisoseura, joka sai alkunsa vuonna 1962 Haminan seudun Karjala-seura ry:n lasten- ja nuortentoimikuntina ja nykyisin se kuuluu  vuonna 1980 perustettuun valtakunnalliseen Karjalaiseen Nuorisoliittoon. Sen toiminnan ydin ovat viikoittain tanhu-harjoituksiin kokoontuvat ryhmät. Seuran sisällä toimii neljä lasten ryhmää sekä yksi aikuisten ryhmä. Harjoituksia pidetään syyskuusta toukokuulle ja talven aikana harjoitellaan aina vähintään Karjalan Liiton kesäjuhlilla esitettävä ohjelma.

Sekä Haminan seudun Karjala-seura että Haminan seudun Karjala-seuran Nuoret toimivat auttaen toinen toisiaan. Yhteistyö näkyy erilaisissa juhlissa, talkoissa, makkaranmyynnissä elo- ja syysmarkkinoilla ym. toiminnoissa.

Vuoden 2015 lopussa nuorten seuran jäsenmäärä oli 64.

Vanhemmat ovat erittäin tervetulleita toimintaamme mukaan. Useimmat talkootkin ovat sellaisia, joissa vanhemmista on enemmän apua kuin lapsista. Ainoastaan lasten tanhuharjoitukset ovat sellaisia, joihin vanhemmat eivät pääse, mutta aikuisille löytyy kyllä omat harjoitukset jos kiinnostaa.

Tanhuharrastuksen hinta koostuu jäsenmaksusta sekä kansallispukuvuokrasta. Seura vuokraa esiintyjille puvut ja kurpposet, joista tanssija on sitten itse vastuussa.

Karjalainen Nuorisoliitto on valtakunnallinen nuorisojärjestö, joka toimii karjalaisen kulttuurin edistämiseksi ja ylläpitämiseksi. Liiton päätoimintamuotoja ovat kansantanssi, kansanmusiikki ja teatteri, mutta jäsenseuroissa harrastetaan myös käsitöitä, askartelua, liikuntaa sekä leiri- ja perinnetoimintaa. Se kouluttaa jatkuvasti tanhujen ohjaajia, järjestää eri harrastusalojen kursseja ja teemapäiviä sekä juhlia ja matkoja. Lisäksi liitto antaa ohjausapua ja tuottaa seuroille materiaalia toimintaa varten. Liittoon kuuluu 68 jäsenseuraa, joissa on henkilöjäseniä yhteensä noin 3500. Jäsenistöstä valtaosa on 4-16 vuotiaita lapsia ja nuoria. Sen järjestämiin esiintymismatkoihin ovat meidänkin seuramme vunukat, nuoret ja heidän vanhempansa osallistuneet ahkerasti.

Tulosta sivu

MENESTYS JATKUU

KARJALAINEN NUORISOLIITTO antoi 14.6.2014 aktiivisen seuran kunniamaininnan seurallemme tekemästämme työstä.

ONNEA KAIKILLE!

JOHTOKUNTA JA TANHUOHJAAJAT VUODELLE 2014