Haminan seudun Karjala-seura ry

Karjalan Liitto

Karjalan vaakuna

Toiminnan tarkoitus ja -muodot

- olla paikkakunnalla karjalaisten yhdyssiteenä

- toimia jäsentensä sosiaalisena ja henkisenä virkistyksenä ja yhteisöllisyyden parantajana

- tehdä yleisesti tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisia koskevia asioita

- vaalia karjalaista kulttuuria

- toimeenpanna esitelmä-, valistus- ja sivistystilaisuuksia

- järjestää juhlia, retkiä ja matkoja

- harjoittaa nuoriso- ja varhaisnuorisotoimintaa

Haminan seudun Karjala-seura r.y.

www.karjalanliitto.fi/haminanseudunkarjalaseura

Tervetuloa Haminan seudun Karjala-seura ry:n kotisivuille!

Haminan seudun Karjala-seura ry on kymenlaaksolainen karjalaseura, joka on perustettu tammikuussa vuonna 1941 ja merkitty yhdistysrekisteriin 25.2.1941. Nimi on ollut alusta asti sama. Vuonna 1953 seura ryhtyi hankkimaan muistomerkkiä luovutetulle alueelle jääneille vainajille. Varainkeräys tuotti noin 225.000 markkaa. Taiteilija Kirsti Liimataisen suunnittelema patsas paljastettiin Haminan ev.lut. kirkon puistoon lähelle sankarihautoja 20. syyskuuta samana vuonna. Seuralle hankittiin oma lippu vuonna 1957.

Valtakunnalliset Karjalaiset Kesäjuhlat on järjestetty Haminassa vv. 1971 ja 2006.

Jäseniä seurassa on tällä hetkellä vajaa 190 sekä nuorten osastossa vuoden 2015 lopussa 65 jäsentä. Seuramme järjestää tarinakerhoja 8 - 9 kertaa vuodessa, teemailtoja eri aiheista, teatterimatkoja, historiallisia y.m. retkiä, karjalaiset iltamat, kirkkopyhän, jossa Karjalaisen kansan messu ja pikkujoulun. Lisäksi osallistumme Karjalaisseurojen Kymenlaakson piirin tapahtumiin, kilpailuihin  ja retkiin sekä Karjalan Liiton tapahtumiin, esimerkiksi karjalaisille kesäjuhlille.

Seuran jäsenistöllä on useimmilla juurensa menetetyn Karjalan kaupungeissa, kauppaloissa ja pitäjissä. Haminan seudulle asutettiin paljon evakoita mm. Säkkijärveltä ja Koivistolta.

Nuorisotyö, joka perustettiin vuonna 1961, on ollut seuran paljon iloa, ylpeyttä ja näkyvyyttä antava työmuoto. Lapsi-, nuoriso- ja aikuistanhuryhmät ja myös nykyisin kantelekerho esiintyvät perinteisesti aina juhlissamme ja illanvietoissamme pukeutuneina kauniisiin kansallispukuihin tai fereseihin.

Karjalaisuus o nii pyhä assii, jot sitä vois juhlii vaik joka päivä!

Sivujen päivitys:

Ritva Rikka

r.ritva(at)gmail.com

Päivitetty 8.1.2018

Rauhaisaa Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2018 !

KARJALAINEN  KUNTOKORTTI  2017

VUOSI 2017

Kuntoa kohotetaan alkaneena vuonna heti kalenterivuoden alusta alkaen sen loppuun saakka. Tulosta Karjalainen Kuntokortti Karjalan Liiton sivuilta osoitteesta: http://www.karjalanliitto.fi /tiedotteet/lomakkeet. Tulosta vaakatasossa.

Oma kuntosi kohenee liikkuessasi säännöllisesti ja seuralle annat toimintapisteitä!

Vuonna 2016 seuran liikunnallisten henkilöiden yhteistulos 5719 suoritusta, oikeutti koko maassa pronssisijaan. SILVIISII!   EI HUONO!  JATKETAAN LIIKUNTAA!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vuoden 2016 toimintatuloksissa seuramme oli 101-200 jäsenen sarjassaan pronssisijalla eli kolmas.

Kunniakirjan puheenjohtaja sai käydä vastaanottamassa Liittokokouksessa 22.4.2017.

VIELÄKIN TARVITAAN TSEMPPIÄ JA UUSIA IDEOITA TOIMINTAAMME!

. . . . . . . . . . . . .

Vuoden 2015 toimintatuloksissa seuramme oli sarjassaan viides. NYT TARVITAAN TSEMPPIÄ JA UUSIA IDEOITA!

. . . . . . . . . . . . .

Vuoden 2014 toimintamme saavutti voiton 101 - 200 jäsenen sarjassa. Komean kiertopalkintopokaalin ja kunniakirjan sai puheenjohtaja pokata 25.4.-15 juhlavasti Karjalan Liiton 75-vuotisjuhlassa.

SYDÄMELLISET ONNITTELUT JA KIITOKSET SUURENMOISESTA SAAVUTUKSESTA JÄSENILLEMME!

Yhdessä me sen taas teimme....jatketaan....

. . . . . . . . . . . . . . .

Poutapilvi web design Oy