Hämeenlinnan Karjala-Seura

Karjalan Liitto

Hämeenlinnan Karjala-Seuran toiminta

jakautuu kahdenlaiseen toimintatapaan:

säännöllisesti toistuvaan toimintaan ja muihin, tarpeen ja tilanteiden mukaan järjestettyihin tapahtumiin.

Säännölliset tapahtumat

Viikoittaiset avoimet ovet, vakiintuneista toimintamuodoista tärkein, kokoaa jäsenet ystävineen joka tiistai Karjala-Pirtille haastamaan mukavia ja nauttimaan haastelun lomassa vaihtelevista ohjelmista sekä emäntien tarjoamista piirakka- ja kakkukahveista. Joskus saattaa tarjolla olla karjalanpaisti, kaurakiisseli, borsch-keitto tai muu maukas ateria. Pistäydypä siis Pirtille, Saaristenkatu 22, tiistaisin klo 12 – 14! Mahdolliset esitykset alkavat klo 12. Saat silloin samalla tietoa muustakin toiminnastamme.

Avoimien ovien ohella seuran sisällä toimivat seuraavat jaostot ja piirit. Niiden vetäjät löytyvät kohdasta Yhteystiedot.

Hengellinen piiri kokoontuu joka toinen torstai Pirtillä klo 14 - 16.

Naisten piiri maanantaisin

Nuorisojaosto koostuu kansantanssiperinnettä vaalivista lapsista ja nuorista, jotka tanhuavat viikottain sekä retkeilevät ja leireilevät kesäisin ja syksyisin ja osallistuvat Karjalaisen Nuorisoliiton tapahtumiin.

Urheilujaosto harrastaa suunnistusta, maastojuoksua, hiihtoa, kyykkää ja kalastusta sekä sauvakävelyä. Osallistuu liiton ja piirin kilpailuihin.

Lisäksi Hämeenlinnan Karjala-Seurassa tapahtuu:

Kevätkokous Pirtillä 21.3. klo 13.30

Kunniakäynnit Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkeillä 13.3. ja 21.5. sekä 6.12. Kellonaika ilmoitetaan myöhemmin.

Nuorten kevätjuhla  toukokuussa. Paikka ja aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ylioppilaiden ja ammattiin valmistuneiden kahvitus 5.6. klo 18.

KARJALAISET KESÄJUHLAT 16. - 18.6. Jyväskylässä.

Syyskokous Karjala-Pirtillä 24.10. klo 13.30.

Viipurin markkinat Karjala-Pirtillä 8.4. klo 12 sekä11.11. klo 12.

Talvisodan syttymisen muistotilaisuus 30.11. klo 12.30.

Kynttilöiden sytytys haudoilla.

Joulujuhla. Aika ja paikka ilmoitetaan erikseen lähitapahtumassa.

Yhteisjuhla nuorten kanssa.

Joulukynttilöiden sytytys 24.12. klo 12.30 Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkeillä Hämeenlinnassa ja Vanajan hautausmaalla.

Tulosta sivu

Tapahtumista tiedottaminen

Paitsi kotisivuillamme ja tiistaisin "avoimien ovien" aikana Seuran tapahtumista tiedotetaan Hämeen Sanomien ja Karjala-lehden seuratoimintapalstalla.

Poutapilvi web design Oy